Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin ev ziyaretlerinde karşılaştıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde eğitime başlamanın erken yaşlara çekilmesi ile temel eğitim programlarında yer alan aile katılımı çalışmaları daha da önemli hale gelmiştir. Aile katılım çalışmaları arasında yer alan ev ziyaretleri öğrenci, aile, öğretmen ve okul açısından büyük öneme sahip bir etkinliktir. Ancak uygulayıcıları olan öğretmenlerinin ev ziyaretlerinde karşılaştıkları bazı sorunlar bu faaliyetin işlevselliğini etkileyebilmektedir. Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin ev ziyaretlerinde karşılaştıkları sorunları belirlemeyi amaçlayan bu araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır.Araştırmanın çalışma evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Artvin İl Merkezinde bulunan okul öncesi ve sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırma sonunda okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin ev ziyaretlerinde, en fazla sorunu öğrenci velisinin çalıştığı ailelere ziyaret düzenlemekte yaşadıkları, ev ziyaretlerinin mesai sonrası yapılmasından ve bazı durumlarda sürenin uzamasından rahatsız oldukları, ziyaretlere yalnız gitmekten dolayı güvenlik noktasında tedirgin oldukları, ziyaretlerde ulaşım ve adres bulmada sorunlar yaşadıkları bulgularına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Aile, Okul, Okul Aile İşbirliği, Aile Katılımı, Ev Ziyareti In our country, family participation in basic education programs has become more important with the starting age for education being lowered. One of the most important activities in family participation program is home visits considering student, family, teacher and school altogether. Although some problems teachers meet during home visits affect this activity adversely.This study is a descriptive research as a screening model with the purpose of determining the problems pre-school and primary school teachers meet during home visits. The study consists of the pre-school and primary school teachers in Artvin city centrum in the academic year of 2012 - 2013. As a result of this study, the biggest problem that the teachers met during home visits was the working hours. The teachers had to visit parents after working hours and sometimes it would take more time than planned which made teachers uncomfortable. Also teachers were feeling uneasy about going alone to home visits as a matter of safety with the addition of having trouble with transportation and finding the address. Keywords: Teacher, Family, School, School-Family Collaboration, Family Participation, Home Visit
Collections