Farklı akademik seviyedeki ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma stratejilerini kullanma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Farklı Akademik Seviyedeki 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Stratejilerini Kullanma DurumlarıBu araştırmanın amacı farklı akademik seviyedeki 4.sınıf öğrencilerinin okuma stratejilerini kullanma durumlarının incelenmesidir. Aynı zamanda cinsiyet, kardeş sayısı, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, kendine ait oda, haftalık kitap okuma sayfası gibi değişkenlerin öğrencilerin okuma stratejilerini kullanma düzeylerine olan etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İzmir İlinin Menemen İlçe'sinde 6 ilkokulda 557 4. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Okuma Stratejileri Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde t-testi ve anova istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır. Anova testi sonucunda ortaya çıkan farkın kaynağını tespit etmek amacıyla ileri istatistik tekniği olarak tukey testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda yılsonu ortalaması yüksek yani akademik seviyesi iyi olan, kardeş sayısı daha az olan, kitap okuma sayfası fazla olan, cinsiyet bakımından kız olan öğrencilerin okuma stratejilerini kullanma düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Anne ve babanın eğitim düzeyi, kendine ait odasının olması değişkenlerinin analiz sonucunda ise anlamlı farklılıklar görülmemiştir. Araştırmada elde edilen bulgulardan yola çıkılarak bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Akademik seviye, anlama,okuma, okuma stratejileri, öğrenme Utilization of Reading Strategies among 4th Grade Students with Different Academic Levels (GPA's)The purpose of this research is to study the effectiveness of reading strategies among 4th Grade students with different academic levels (GPA's). Furthermore the relation between effective reading strategy utilization with parameters like gender, sibling number, educational background of the father, educational background of the mother, room ownership by the student, weekly pages read are explored. The research has been applied in the city of Menemen/İzmir/Turkey among 557 4th Grade Students comprised from 6 primary schools. A descriptive method has been used in the study. Raw data has been gathered from `Individual Information Forms` and from the findings of an `Effective Reading Measure Scale` both developed by the researcher. `Anova` and `t-tests` were deployed to analyse raw data. To identify the difference that showed in the ANOVA test results, advanced statistical tool `Tukey test` was further deployed.The research identified that students with higher GPA's (strong academic levels), with fewer siblings, ones that tend to read more weekly pages, ones belonging to female gender are utilising `Reading Strategies` more effectively. We found no significant effect of `mother & fathers educational background` and `room ownership by the student`, on `utilisation of effective reading strategies`.Recommendations have been made from the results of this study.Keywords:Academic Level, Comprehension, Reading, Reading Strategies, Learning
Collections