1940 sonrası Amerikan grafik sanatında afiş tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Grafik tasarım, uygulama alanı ne olursa olsun, dinamik bir anlatım gerektirir. Bu dinamizmin itici gücü, grafik tasarımın varolma nedeni olan iletişimdir. Grafik tasarımcı sanat yapmayı amaçlamaz, ama etkileyici bir iletişim kurabilmek için sanatsal ifade biçimlerinden sürekli olarak yararlanır. Her grafik tasarım ürünü, doğaı ve etkili iletişim kurma özellikleriyle değerlendirilmelidir. Bu çalışmada Grafik tasarımın en önemli iletişim kolu olan Afiş tasarımı ele alınmıştır. Afiş tasarımı geniş bir yelpazeyi kapsadığı için bu çalışma 1940 sonrası Amerikan Grafik Sanatında Afiş tasarımı olarak sınırlandırılmıştır. Bu çalışmada, 1940 sonrası Amerikan Grafik Sanatından Afiş Tasarımının oluşumunu etkileyen ve gelişimine katkıda bulunan kişilerin yanı sıra Amerikan Grafik sanatına büyük çapta etki eden, New York Okulu Grafik tasarımcılarının düşünceleri ve çalışma prensipleri, tarihsel gelişim sırasına göre ele alınmıştır. Birinci bölümde, grafik sanatının temelini oluşturan düşünce ve yaklaşımları kısaca gözden geçirmenin yararlı olacağı düşüncesi ile Dünya' da ve Türkiye'de Grafik Sanatı hakkında genel bilgi verilmektedir. İkinci bölümde ise Afiş, Grafik Sanatının ayrılmaz bir kolu olduğundan Grafik-Afiş ilişkisinin kitle ve iletişimle bağlantısı ele alınmaktadır. Üçüncü bölümde ise afiş tasarımını etkileyen resim ekolleri ana hatları ile anlatılmaktadır. Dördüncü bölümde çalışmanın esas konusunu teşkil eden Amerikan Grafik Sanatında, Afiş tasarımının gelişimine etki eden tasarımcıların çalışmaları ve savaş yıllarında afiş tasarımının, savaşa yönelik konulara eğitici yöndeki yaklaşımları ve Amerikan Grafik Tasarımının kökeni olarak kabul edilen, New York Okulu incelenmekte ve afiş tasarımının gelişmesi sırasında, ortaya çıkan Kurumsal Kimlik Çalışmaları ve grafik sanatında önemli yeri olan afiş çalışmaları içeren bir derleme sunulmaktadır. IX ABSTRACT Graphic design, whatever its field of application is, needs to involve a dynamic expression. The repulsive force of this dynamism is communication which is basic to graphic design. Graphic designer does not aim to make art, but continuously makes use of the forms of artistic expression to be able to establish an effective communication. Every product of a graphic design should be judged by its forming accurate and effective communication. In this study the poster design - the most important way of communication branch of graphic design was handled. Since poster design covers a wide range the study was limited to the poster design in American Graphic Art after the year 1940. This study is concerned with the important figures who influenced the formation of poster design in American Graphic Art and who contributed to its development and also discusses the opinions and working principles of the graphic designers from the New York School who greatly influenced American Graphic Art. In the first chapter a general information was given about the graphic art both in Turkey and the world, thinking that it would be useful to give an overview of the concept and approaches that are fundamental to graphic art In the second chapter the influence of the Graphic-Poster relationship on the mass and communication was discussed since poster is an integral part of graphic art. In the third chapter an outline of the art schools effecting poster design was given. The fourth chapter includes a close examination of the works of the designers effecting the poster design in American Graphic Art - the main concern of the study - and the instructive approaches of the poster design to the matters concerning the war. It also examines the New York School from which American Graphic Design is thought to originate and presents a compile of Corporate Identity Works which appeared during the development of poster design and the posters that have an important place in poster designing.
Collections