Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değer algıları ile benlik saygıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değerler, bireyi ve toplumu ayakta tutan, düzenli bir toplum oluşturup bu düzenin gelecek nesillere aktarılmasını sağlayan olgulardır. Sosyal bilgiler dersi toplum içerikli bir ders olması dolayısıyla değerlerin aktarılması noktasında büyük öneme sahiptir. Değerlerin aktarılması noktasında büyük öneme sahip diğer aktör şüphesiz öğretmenler ve öğretmen adaylarıdır. Geleceği şekillendirecek olan öğretmen adaylarının kendilerini doğru algılamaları, yeterliliklerinin bilincinde olmaları ve uygun benlik saygısı geliştirmeleri bu açıdan büyük önem taşımaktadır.Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değer algıları ile benlik saygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara ve Aksaray devlet üniversitesinde eğitim gören 300 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Portre Değerler Ölçeği? ve ?Benlik Saygısı Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değer sistemlerine ilişkin algıları ile cinsiyet, yaş, anne eğitim düzeyi, mezun oldukları okul ve gelir düzeyine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Baba eğitim düzeyi ve yaşadığı yerin niteliğine göre ise anlamlı farklılık bulunamamıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının benlik saygılarına ilişkin algıları ile yaşları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Cinsiyet, anne- baba eğitim düzeyi, mezun oldukları okul, toplam gelir düzeyi ve yaşadığı yerin niteliğine göre ise anlamlı farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Değer Algısı, Benlik Saygısı, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları Values are the phenomenon that helps the individuals and society to stay as one and that are passed down generations to generations. Social studies class has an importance because of its social concept and values should be taught in this concept. Teachers and student teachers hold the same importance in the teaching-values concept. Student teachers are the ones who will shape the future and their self-perception, their awareness on their qualifications, and their self-respect are very critical on this subject. The purpose of this study is to examine the relationships between student teachers' value perceptions and their self-respect. The sample of this research consists of 300 student social studies teachers who are students in Ankara and Aksaray Universities in the 2012-2013 school year. Three data gathering tools were used; `Personal information form`, `Portre values scale`, and `Self-respect scale` There is a statistical significance between student social studies teachers? values and their gender, their age, mothers' level of education, the school that they had graduated, and their income level. Additionally, However, fathers' level of education and where they live has no influence on their self-respect. Students social studies teachers' self-respect and their value perceptions are significantly correlated. However, there are no statistical significance between their self-respect and their gender, their parents' level of education, the school that they had graduated, income level, and where they live and their self-respect. Keywords: Value Perception, Self-Respect, Student Social Studies Teachers
Collections