Fen bilimleri öğretmenlerinin karışımlar konusunda pedagojik alan bilgilerinin öğrencilerin fen tutum ve başarılarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, farklı öğretim deneyimlerine sahip fen bilimleri dersi öğretmenlerinin karışımlar konusundaki pedagojik alan bilgilerini incelemektir. Bu çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Ankara'nın Yenimahalle ve Keçiören ilçelerindeki 2 okulda görev yapan 3 öğretmen ve eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğretmenler için gönüllülük esasına dayalı olarak araştırmada yer almışlardır. Öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini belirlemek amacıyla görüşme ve gözlem formları, başarı testi, tutum ve algı anketleri kullanılmıştır. Nicel ve nitel verilerden elde edilen bulgular, öğretmenlerin farklı pedagojik alan bilgilerine sahip olduklarını ve öğretim deneyiminin pedagojik alan bilgisine bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin karışımlar konusu bilgilerinin öğrencilerin başarısını artırabilecek seviyede olduğunu, karışımlar konusu pedagojik alan bilgilerinin normal seviyede olduğunu, öğrencilerin karışımlar konusundaki başarıları ile öğretmenlerin pedagojik alan bilgileri arasında bir ilişki olmadığını, pedagojik alan bilgilesi ile fen tutum ve algı arasında bir ilişki olmadığını, öğretmen bilgisi hakkındaki öğrenci algıları ile öğretmenlerin pedagojik alan bilgileri arasında bir ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar neticesinde öğretmen eğitimine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Pedagojik alan bilgisi, konu alan bilgisi, karışımlar konusu, fen bilimleri dersi, öğretim deneyimi. The purpose of this research is to study the pedagogical content knowledge (PCK) of science teachers with different teaching experiences on the concept of mixtures. Mixed research method was used in this study. The study group consists of teachers and students from two school at Yenimahalle and Keciören districts of Ankara in 2013-2014 academic year.Three voluntariness teachers took part in the study as participations. Interview and observation forms, achievement test, attitude and perception surveys were used to determine the pedagogical content knowledge of teachers.Findings obtained from quantitative and qualitative data indicated that the teachers had different pedagogical content knowledge and the teaching experience had no impact on their PCK. In addition, the knowledge of teachers on mixtures was on a level that could increase student achievement, there was no relation between the student achievement on mixtures and PCK of teachers, there was no relation between PCK and science attitude and perception and there was no relation between the student perception on teacher's knowledge and PCK of teachers. Recommendations on teacher education were made based on the findings of the study.Keywords: pedagogical content knowledge, content knowledge of subject, subject of mixtures, science courses, teaching experience.
Collections