Problems of argumentative composition and short essay writing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SUMMARY (TURKISH) Bu tez. İngiliz Dili ve Eğitimi alanında lisans düzeyinde öğrenim gören 2. Sınıf üniversite öğrencilerinin İngiliz dilini kullanma ve fikir yazısı yazarken mantık yürütme alanlarında karşılaştıkları sorunları araştırmak ve sözkonusu sorunlara açıklama getirmek amacı ile hazırlanmaktadır. Fikir savunması tarzında yazılmış otuz öğrenci kompozisyonu incelendi. İki aşamalı hata analizleri çalışmasının birinci aşamasında dil yanlıştan, ikinci aşamasında mantık yürütmede yapılan yanlışlar üzerinde duruldu. Sözkonusu noktalarda telafi öğretimi yapılmasına yönelik bazı öneriler getirilmesi görüşü benimsendi. Giriş bölümünde, dört söylem şeklinin ( açıklama, anlatma, tanımlama, tartışma) kısaca tanımlanmasının yanısıra tartışma yazısının özlü bir tarihçesi verilmekte ve bilgi dünyamızdaki yeri ve önemi üzerinde durulmaktadır. Birinci bölümde paragraf düzeyinde karşılaşılan sorunlar (paragraf yazımında bütünlük, uyum ve geliştirme ile ilgili sorunlar, örnekler verilerek incelenmekte ve öğrenciler tarafından `denge` metodu (balanced argument) kullanılarak yazılmış iki fikir yazısı sunulmaktadır. Bu öğrenci kompozisyonlarından ilki, tartışmada fikir ve karşıt fikirleri ayrı paragraflar içinde sunma metodu (`block method`), ikincisi fikir ve karşıt fikirleri ardı ardına sunarak bir paragrafta hem yazarın fikrine hem de karşıt fikre yer verme (`point by point`) metoduna göre yazılmıştır. İkinci bölümde fikir savunması yazısı tarzındaki kompozisyonlarda öğrencilerin yaptığı dil yanlışları saptanmakta, tür ve kaynaklarına göre sınıflandınlmaktadır. Üçüncü bölümde fikir savunma yazılarında mantık yürütme, tümden gelim (deduction), tümevarım (induction) yöntemleri irdelenmektedir. Bu yöntemler kullanılarak yazılmış öğrenci kompozisyonlarından örnekler verilmektedir.Dördüncü bölüm bir fikir savunma yazısında kullanılabilecek fikirlerin üretilmesi ve bunların belli bir plana göre sıralanması ile ilgilidir. Beşinci bölümde, fikir yazılarında sık rastlanan mantık hataları anlatılarak öğrenci yazı ve konuşmalarından alınmış örnekler incelenir. Altıncı bölümde, bir özet ve sonuç bölümü ile birlikte, iki aşamalı hata analizi çalışmalarının eğitim ve öğretim açısından düşündürdükleri üzerinde durulur. Bu tez, İngiliz dilinin ileri düzeyde kullanımı ve bu dili aracı edinerek fikir savunma yazısı yazma çalışmaları sırasında; öğrencilerin yaptığı dil ve mantık hatalarını incelemek amacı ile hazırlanmıştır. Tez çalışmasının bir diğer amacı ise araştırmaya kompozisyonları ile katkı sağlayan öğrencilerin İngilizcenin kullanımı ve uslamlama alanlarında karşılaştıkları güçlüklerle ilgili olarak bilgi edinmek ve bu bilgileri hem fikir yazısı yazma öğretiminde hem de bu alanda ders araç ve gereci hazırlamakta yardımcı olarak kullanmaktır. II ABSTRACT This thesis aims at exploring and explaining the linguistic and logical problems encountered by second-year Turkish university students majoring in ELT. Thirty student papers written in the form of argumentative composition and/or short essay were examined and evaluated in terms of errors of linguistics and reasoning. According to the results of the two-part error analysis, the most problematic areas for the learners both in the field of linguistics and reasoning were tried to be determined and some suggestions for the remedial teaching of these points were given. In the introductory chapter, four forms of discourse (exposition, narration, description and argumentation) are described together with a brief history of argumentation and its importance in our cognitive world. In Chapter I, the problems encountered at paragraph level are studied and two student compositions written with `block method` and `point by point` method- balanced argument are presented as samples. Chapter II is about the linguistic errors made by the subjects and the error analysis (Henceforth EA) carried out to identify and classify those errors according to their types and sources. Chapter HI deals with the reasoning process of argumentative essay writing and investigates the deductive and inductive reasoning processes providing examples from students' own works. Chapter IV is about generating and planning ideas through outlining in argumentative writing. Chapter V describes some common fallacies and gives examples of faulty logic observed in compositions and short essays of ELT learners. Ill T-C. YrT'^>rrP`] k^I'D 1 ' H/iA,(,jh«i'Gfı M2ÎE11In Chapter VI, a summary and the conclusion of the study is provided together with some pedagogical implications of the two-part EA carried out in order to identify the causes of learner errors both in using the English Language and in the reasoning process through it in argumentative type of writing. Another aim of the study is to obtain information on common difficulties encountered by the subjects in the two fields mentioned above, as an aid to teaching or in the preparation of teaching materials to be employed in argumentative composition and short essay writing. IV
Collections