Sınıf ve okul öncesi öğretmenlerinin yazmayı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yazmayı Etkileyen Faktörlere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesiYazmayı etkileyen faktörler öğrencilerin bilişsel, devinişsel ve duyuşsal gelişimini kapsamaktadır. Bilişsel alan, öğrencilerin sahip olduğu bilgileri zihinsel bir süreçten geçirerek yazıya aktarması olarak tanımlanabilir. Kalem tutma, kağıt pozisyonu, oturuş şekli ve kas gelişimi gibi değişkenler ise devinişsel alanı oluşturan öğelerdir. Yazmanın duyuşsal içeriği ise öğrencinin yazmayı sevmesi ve yazısının güzelliği gibi değişkenlerden oluşmaktadır.Okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin yazmayı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel bir çalışmadır. Araştırmada veriler on iki sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ili Çeltik ilçesinde görev yapan sınıf (n=6) ve okul öncesi öğretmenlerini (n=5) oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen görüşlerine göre, yazmayı etkilen on faktörün olduğu bulunduğu, doğru kalem tutma şeklinin baş, işaret ve ortak parmaktan oluşması gerektiği, sınıf ortamında kullanılan sıraların öğrencilerin fiziksel özelliklerine uygun olması gerektiği, kalemin yanlış tutulması durumunda öğretmenlerin model olma, pekiştireç verme, gözlem yapma gibi tepkide bulundukları, okul öncesi eğitimin kalem tutmada önemli bir faktör olduğu, yazı yazarken kağıt pozisyonun eğimli veya dik olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Yazma, yazmayı etkilen faktörler, okul öncesi ve sınıf öğretmeni Examining the Opinions of Elementary and Preschool Teachers on Effecting Factors on Writing Skills of Students The factors which affect writing involve cognitive, psychomotor and affective development. Cognitive domain can be described as student's transfer of his/her knowledge to writing after a mental process. Variables like holding pencil, position of paper, sitting position and muscle development constitute psychomotor domain. Affective domain of writing involves variables like student's liking of wtiting and niceness of his/her writing.This is a qualitative study which aims to analyse opinions of pre-school and primary school teachers about factors that affect writing. The data were collected through a semi-structured interview form including 12 questions. Working group of the study includes class teachers (n=6) and pre-school teachers (n=5) working Çeltik county of Konya.According to the opinions of teachers, ten factors that affect writing were found. Some findings like holding a pencil correctly means using of thumb, index and middle finger, the desks in the class must match the physical characteristics of students, teachers should set an example if student uses pencil incorrectly, giving reinforcer, observing, pre-school education's being important for holding pencil, paper's position can be downward or upright during writing were found. Keywords: Writing, the foctors affecting wiriting, pre-school and elementary school teachers
Collections