Okul öncesi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının bilimsel süreçbecerilerinin belirlenmesi ve bilimsel süreç becerilerine cinsiyet, öğrenimgördükleri sınıf seviyesi, öğrenim türü, mezun olunan lise türü, aile ekonomikdurumu, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisini belirlemektir.Çalışma grubunun örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında DumlupınarÜniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde öğrenimgören 3.ve 4. Sınıf 138 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarakaraştırmacı tarafından geliştirilen 32 çoktan seçmeli sorudan oluşan ve güvenirlikkatsayısı (KR-20) 0.92 olarak hesaplanan bilimsel süreç becerileri testikullanılmıştır. Bilimsel süreç becerileri testi bütünleştirilmiş süreç becerilerindenoperasyonel (işlevsel) tanımlama, hipotez kurma, değişkenleri belirleme vekontrol etme, verileri yorumlama, deney yapma alt boyutlarından oluşmaktadır.Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Okul öncesiöğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri testinden aldıkları puan iledeğişkenler arasında yapılan bağımsız t-testi ve tek faktörlü varyans analizi(ANOVA) sonucunda anlamlı bir fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Bilimsel süreç becerileri, bilimsel süreç becerileri testi, okulöncesi öğretmen adayı. This study pre-school teachers 'science process skills will be identified andscientific process skills, gender, education that grade level, learning type,graduated high school type, family economic status, parents' educational statusvariables to determine the effect. The sample of the study group in the 2013-2014academic year Dumlupınar University Faculty of Education Pre-School Educationsection 138 teacher candidates studying in the 3rd and 4th Grade constitutes. Asdata collection tool developed by researchers and consists of 32 multiple-choicequestions the reliability coefficient (KR-20) 0.92, calculated as the scienceprocess skills test. Test of integrated science process skills, process skills,operational (functional) definition hypotheses, identifying and controllingvariables, interpreting data, conducting experiments consist of sub-dimensions.The data obtained were analyzed using SPSS software. Preschool teachers havereceived from the scientific process skills test scores between independentvariables with the independent t-test and one-factor analysis of variance(ANOVA) was not a significant difference in the results.Keywords: Science process skills, science process skills test, pre-school teachercandidates.
Collections