Yabancı dil ağırlıklı öğretim uygulayan Gönen Ömer Seyfettin Süper Lisesi ve Gönen Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi hazırlık sınıflarında okutulan Türkçe derslerinde okuma eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada yabancı dil ağırlıklı öğretim uygulayan Gönen Ömer Seyfettin Süper Lisesi ve Gönen Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi hazırlık sınıflarında okutulan Türkçe derslerindeki okuma eğitimi araştırılıyor. Çalışmanın, giriş bölümünde dil-insan ilişkileri, yabancı dil-anadil ilişkisi, okuma, eğitim, öğretim kavramları üzerinde duruluyor; birinci bölümde okumanın özellikleri, okullarda ve okul dışı okuma etkinliklerine yer veriliyor. Örneklemin sosyal, ekonomik ve kültürel durumları, okuma ilgileri ile araştırmanın yöntemi, evreni, bulgular,okuma uygulamaları ve sonuç ikinci bölümde yer alıyor. Öğrencilerin sosyal, ekonomik, kültürel durumları ve ilgileri,öğrencilere yöneltilen anket sorularıyla, belirleniyor. Yabancı Dil ağırlıklı öğretim uygulayan Ömer Seyfettin Süper Lisesi ve Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Hazırlık sınıflarında okuyan 1 1 7 öğrenciye Ekim 1997'de okuduğunu anlama ve Türkçe bilgilerini yoklama amacıyla, test yapılıyor. Bir eğitim-öğretim yılındaki değişiklikleri belirlemek için Haziran 1998'de Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi'nin 54 öğrencisine aynı test ikinci kez uygulanıyor. Öğrencilerin, bir dakikada okudukları kelime sayıları belirlenip, okuma yetenekleri ve okuma ilgileri araştırılıyor. Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi'nde uygulanan, sürekli ve güdümlü okuma çalışmasıyla, öğrencilerin okuma yeteneklerinin geliştirilebileceği ve okuma hızlarının arttırılabileceği sonucuna varılıyor. SUMMARY In this work, reading education at the Turkish lessons has been investigated in prep classes of Gönen Ömer Seyfettin Süper Lisesi and Gönen Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi where foreign language based education has been applied. At the introduction part of the work, it has been attached importance to the relationship between language and human beings, foreign language and native language, reading, education, and educational concepts. At the first part, reading characteristics, reading practice at school and out of school take places. At the second part, social, economical and cultural situations of the example, reading interest and the system of the investigation, global inventions, reading practice and result take place. Social, economical, cultural situations and interest of the students have been explained with the questions asked to the students In October 1 997 a test was carried out in order to check about comprehension and Turkish knowledge to the 117 prep students of Ömer Seyfettin Süper Lisesi and Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi where foreign language based education has been applied. In June 1998, the same test was re-applied to the 54 students of Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi in order to determine the changes in an educational year period. Students' word numbers that were read in one minute have been defined, reading capacity and reading interest have been investigated. And as a result, it has been pointed out that students' reading capacity and reading speed could be improved and increased by using applied lasting and controlled-guided reading exercise that is carried out in Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi. DOXUIIMNTASrON S
Collections