Örgütlerde büro otomasyonunun büro personeli üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Örgütler bütünleşik sistemlerdir. Bu sistem içerisinde bürolar örgütün vazgeçilmez unsurlarından birisidir. Bürolar, tüm örgüt faaliyetlerinin planlandığı, yöneltildiği, koordine edildiği, denetlendiği birimler olarak ifade edilebilir. İşletme, kurum ve kuruluşlarda büro hizmetlerinin yeri ve önemi çok büyüktür. Bürolarda yapılan işler üzerinde bilgisayar ve yazılımların verimliliği arttırmada etkin bir rolü vardır. Büro hizmetlerinde verimliliği arttırmada önemli bir unsur da `büro otomasyonu`dur. Büro otomasyonu, teknolojinin gelişmesiyle büro işlerinde zaman, emek, personel, araç gereç tasarrufu sağlamaktadır. Bu çalışmada, büro otomasyonunun büro personel üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur. Araştırma toplam dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel olarak örgüt ve örgütlendirme, büro yönetimi tanımı, gelişimi, büro yönetimi yaklaşımları ve büro yönetiminin unsurları üzerinde durulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde büro otomasyonunun tanımı, tarihçesi, yararları, büro otomasyonu sistemi, büro otomasyonunda güvenlik incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, büro otomasyonuna geçişte uygulanacak işletme politikaları, büro otomasyonu ile modern yönetim teknikleri arasındaki ilişki incelenmiş, otomasyonun büro personeli üzerindeki etkilerine değinilerek, personel üzerindeki psikolojik etkileri ve yapılan işler üzerindeki etkileri değerlendirilmiş, otomasyonun büro personeli üzerindeki olumsuz etkilerini giderme yolları üzerinde durulmuştur. TC YfiKSWAftin-m «HÜLÖ DOKÜMANTASYON MERKEZİIll Araştırmanın dördüncü bölümünde, büro otomasyonunun büro personeli üzerindeki etkileri konusunda yapılan araştırmaya yer verilmiş, araştırma sonuçlan değerlendirilerek büro otomasyonunun personel üzerindeki etkileri ortaya konulmuş ve çözüm önerileri sunulmuştur. IV SUMMARY Organizations are united systems. Office among this system isone of the factors which can not be given up. Offices can be explained as departments where activities of all organization are planned, managed, coordinated and controlled. The position and importance of office works on establishment are very important. Computer and programming play a vital role on improving the productivity on works performed in offices. Office automation is one of the factors improving the productivity on office work. By the advances in tecnology, office automation enables to save time, labour, employee and tools. The study focuses on the affects of office automation on staff. This research consists of four chapters. The first covers organization and organizing, the concept and development of office management approaches and the elements of office management. The second focuses on determination, background, benefits, system and security of office automation. By emphesising the affect of office automation on office staff, the third chapter focuses on the impact of office automation on works carried out and its pyschological influences on staff and is concentrated on curing the negative impacts of office automation on office staff. In the light of information obtained from survey carried out to clearify the impact of office automation on staff, in the last chapter, by evaluating the results of survey, the impact of office automation on staff is revealed and some solution proposals are presented.
Collections