Web-tabanlı akran ve öz değerlendirme sisteminin tasarlanması ve geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, web tabanlı bütünleştirilmiş akran ve özdeğerlendirme sistemini (WesPASS) tasarlamak ve geliştirmektir. WesPASS(Web based Self and Peer Assessment System), verilen performans ve projeödevlerinin, web ortamında öğrencilerin arkadaşları ve kendisi tarafındandeğerlendirilmesi, bu değerlendirmelerden elde edilen sonuçların öğrencilere geribildirilerek, ödevini düzeltmesini sağlaması sistemidir. Araştırmada, tasarımtemelli araştırma yöntemi kullanılmıştır. Tasarım temelli araştırma, belirli birdöngü içinde yapılan analiz, tasarım, geliştirme ve uygulama sürecindearaştırmacı ve katılımcıların gerçek ortam ve uygulamada ortak hareket ettiği,tasarım ilkelerinin tasarım kuramlarının ve eğitim uygulamalarınıngeliştirilmesinin amaç edinildiği sistemli, esnek araştırma tekniği ve yoludur.WesPASS'da yer alması gereken temel özellikler mevcut sistemlerde yeralan özellikler de göz önüne alınarak belirlenmiş ve bu temel özelliklere sahiptaslak yapı doğrultusunda sistem geliştirme çalışmaları başlamıştır. Daha sonra,deneme uygulamaları yapılarak elde edilen veriler ve uzman görüşleridoğrultusunda sistem de düzenlemeler yapılmıştır. Kullanıma hazır hale getirilenbu sistem için www.akrandegerlendirme.com ve www.wespass.com olmak üzereiki alan adı (domain) alınmıştır. PHP ve MySQL kullanılarak geliştirilen sistemLinux tabanlı bir sunucuda yayına alınmıştır.Araştırma, Ankara ili Keçiören ilçesindeki 2 devlet okulu ve 2 özel okulolmak üzere, 4 adet ilkokulda gerçekleştirilmiştir. WesPASS denemeuygulamaları, bu okullardan seçilen 4. Sınıftaki 102 ilkokul öğrencisi ile 4 sınıföğretmeniyle yapılmıştır. Öğretmen ve öğrencilere, sistem hakkında seminerverilmiş ve sistemin kullanımı uygulamalı bir şekilde anlatılmıştır. Daha sonra,her bir öğretmen, sınıftaki öğrencileri, kullanıcı adı ve şifre vererek sistemetanımlamıştır. Öğretmenler, giriş sayfasında, gerekli olan komutları kullanarakhazırlamış olduğu ödevi ve değerlendirme ölçeğini WesPASS üzerindenöğrencilerine göndermiştir. Öğrenciler giriş sayfalarından, öğretmenleriningöndermiş olduğu ödevleri çözüp sisteme yüklemişlerdir. Sistem otomatik olarakher bir öğrenciye, 2 arkadaşının ödevini değerlendirilmek üzere dağıtmıştır.Verileri toplamak için öğretmen ve öğrencilere WesPASS kullanımı hakkında,öğrenci işlemleri, ödev işlemleri, değerlendirme işlemleri başlıkları altında,sistemin kullanımıyla ilgili açık uçlu sorular sorulmuştur.Araştırma sonucunda, öğretmenler WesPASS hakkında; öğrenci işlerimenüsünün sade ve kullanışlı, sistemin kullanıcı dostu olduğu, uygulamanın güzelolduğunu, bilgi teknolojileri kullanılarak değerlendirme sürecinin hızlanacağını,sistem aracılığıyla fikir paylaşımları yapılabileceği cevabını vermişlerdir.Öğrencilerin yaptığı değerlendirme sonuçlarının rapor haline dönüştürülecek birsistemin eklenmesini değerlendirme sürecinde bu sistemin kendilerine yardımcıolacağını Öğrencinin hazırlamış olduğu ödevini sisteme yüklediğinde, öğrencilistesinde bir uyarı sistemi eklenmesini önermişlerdir. Ayrıca, öğretmenin yanlışödev ve ölçekleri düzenlemesi için yetkilendirmesi gerektiğini önermişlerdir.Öğrencilerin % 89,2 'si ödev görüntülemede zorlanmadıkları, % 93,1'i sistemegirişte zorlanmadıklarını, % 40,1 'i ödevi yüklemekte zorlandıkları, % 78,4'üdeğerlendirme işlemi sırasında zorlanmadıkları cevabını vermişlerdir.Öğretmenler ve öğrencilerden elde edilen veriler doğrultusunda sistem geliştirmeçalışmaları yapılarak, WesPASS yeniden kullanıma hazır hale getirilmiştir. The purpose of this study was to design and develop a web-based integratedpeer and self-evaluation system (WesPASS). WesPASS (Web based Self and PeerAssessment System) is designed for students to use it for self and peer evaluationsof performance projects and other project work and provide feedback to themaccordingly for improvement. In this study, design research approach is utilized.Design research is a flexible research method and approach aiming to implementdesign principles and approaches. In this method, the researcher and participantscollaborates together in the real context and application during the processparticular cycles of analysis, design, development and application/utilization.The basic components of WesPASS were first determined considering thoseincluded in the similar other systems. Then, this prototype system was furtherdeveloped and field-tested based on the data and expert view. The system wascoded in PHP and MySQL made available through a Linux based server in twoweb-domains www.akrandegerlendirme.com and www.wespass.com .Application of the system was carried out in four elementary schools (twopublic and two private) located in Keçiören district of Ankara. Participants of theWesPASS field-tests were 102 fourth-grade students selected from these schoolsand their teachers. The system and its usage were introduced to the students andthe teachers in an hands-on interactive format. Then, each teacher and studentswere defined in the system and provided with a username and password. Teachersassigned the homeworks and the evaluation rubrics they prepared through theWesPASS interface on the website to the students. The students solved thehomeworks made available on their homepages and then uploaded to WesPASS.The system automatically assigned each students' homework solutions to othertwo students for peer evaluation. To collect data for further improvement of theWesPASS system, teachers and students were asked about their views regardingthe WesPASS usage, student services, homework services, and evaluationservices.The results revealed that the teachers thought that the student menu issimple and useful, the system is user-friendly and that an information andcommunication technologies such as the WesPASS would be useful foraccelerating the evaluation process and enable exchange of ideas. Moreover,teachers also suggested adding two new component to system: (i) a system forproducing reports out of students' peer evaluations and another one for warning,(ii) a warning system alerting once a student uploads his/her homework to theWesPASS. Furthermore, teachers also expressed that administrative right shouldbe provided to the teachers to correct issues such as wrong homeworks andrubrics. On the other hand, 89.2% of the students expressed that they could viewthe homework without a problem. Also, 93.1% of the students indicated that theyhad no login problems. 40.1% of the students indicated that they had difficulty inuploading their homeworks to the system. 74.4% of the students expressed thatthey had no problem with the system when evaluating their peers' works. Usingthe feedback from the teachers and the students, necessary changes andimprovements were made to the WesPASS and it was made ready for furtherusage.
Collections