Ortaokul hukuk ve adalet dersinin öğrencilerdeki hukuk bilincini geliştmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araĢtırmanın amacı, ortaokullarda sosyal bilimler alanında seçmeli olarak okutulması amaçlanan Hukuk ve Adalet dersinin hukuk bilincini geliĢtirmeye etkisi öğretmen ve öğrenci görüĢlerine göre belirlemektir. ġu ana kadar Türkiye‟de, Ortaokul 6 ve 7. sınıflarda seçmeli okutulan bu dersin geliĢimini inceleyen kapsamlı bir çalıĢma yapılmamıĢtır. AraĢtırma bu açıdan önemini ortaya koymaktadır. AraĢtırma kapsamında, Ortaokul Hukuk ve Adalet dersinin öğrencilerde hukuk bilincini geliĢtirmeye etkisi, öğretmen ve öğrenci görüĢlerine göre incelenmiĢtir Bunun için betimsel tarama modeli ve nitel araĢtırma yöntemi birlikte kullanılmıĢtır. Öğrencilere uygulanan ölçek ve doldurtulan kiĢisel bilgi formlarının yanı sıra Hukuka Yönelik DuyuĢsal Eğilimler Ölçeği ve Hukuk DavranıĢ Ölçeği kullanılmıĢtır. Öğretmenlere ortaokul Hukuk ve Adalet dersinin öğrencilerde hukuk bilincini geliĢtirmeye etkisinin ne olduğuna dair üç soru sorulmuĢ ve konuyla ilgili görüĢleri kaydedilmiĢtir. Mülakata on iki öğretmen katılmıĢtır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, Hukuk ve Adalet derslerinde öğrencilerin özellikle hukuka ilgi ve hukuki yaptırım algılarına yönelik eğitimler verildiği söylenebilir. Bununla beraber hukuk davranıĢ algısında ortaokullarda verilen Hukuk ve Adalet dersleri kapsamında, hukuk davranıĢ ölçeğinde tüm algılarda yükseliĢ görülmektedir. Bu durum verilen bu derslerin öğrencilerin hukuk davranıĢ algılarını yükselttiği tespit edilmiĢtir. Anahtar Kelimeler: Adalet, Hukuk, Hukuk bilinci, Hukuk okuryazarlığı, Sosyal bilgiler öğretimi. The purpose of this research is to be taught as an elective in the social sciences in secondary schools to develop awareness of the impact of the law is intended to determine according to the Law and Justice Course teachers and students opinions. So far in Turkey, has not been a comprehensive study on the middle school grades 6 and 7 elective taught in this course of development. Research reveals the importance in this regard. Within this study, secondary law and the effect of improving the legal awareness among students of the Justice course will be assessed by the teacher and students' opinions. Descriptive survey model was used for this and qualitative research methods. Trends towards the implementation of Affective students filled out questionnaires and personal information form, as well as Law and Law Scale Behavior Scale was used. Law and secondary school teachers asked three questions and opinions on the subject of what is the effect of improving the legal awareness among students of the Justice course is recorded. Interview on two teachers participated. In line with these results obtained, Law and Justice of the students in the course can be said to be particularly interested in training for law enforcement and legal perceptions. However, the scope of the Law and Justice classes in secondary schools in the perception of law behavior is observed rise in all sense of the law behavior scale. This has been found to increase students' perceptions of the course the law behavior. Keywords: Justice, Law, Legal consciousness, Legal literacy, Social studies teaching
Collections