Toplam kalite yönetimi ve konu ile ilgili bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzün iş dünyasının tek bir kelime ile ifade etmek gerekirse bu kelime rekabet olacaktır. 1960'lı yıllardan günümüze rekabet kavramının önemi giderek artmış ve boyutları da değişim göstermiştir. O yıllarda üretim üstünlüğü ile rekabet söz konusu iken sırasıyla maliyet, kalite, hız ve günümüzde de hizmet üstünlüğü ile rekabet ön plana çıkmıştır. Globalleşme sürecinin de hızlandırdığı rekabet koşullan işletmeleri global stratejiler izlemeye yöneltmiştir. Bu süreçte Toplam Kalite Yönetimi yalnızca bir strateji değil, yeni bir çalışma, liderlik hatta düşünce tarzı olarak benimsenmiş ve yoğun ilgi görmüştür. Bu yeni ortamda başarılı olabilen işletmelerin Toplam Kalite Yönetimi felsefesi ve onun getirdiği yaklaşımı benimseyen işletmeler olduğu görülmektedir. TKY'nin basan ile uygulanabilmesinin temelinde işletmenin kurum kültürünü kalite kültürüne dönüştürebilmesi, insan faktörünü geliştiren ve ön planda tutan sistemlerin yaratılması, müşteri tatmininin maksimuma çıkartılması, sürekli iyileştirme ve geliştirme çabalannın benimsenmesi yatmaktadır. Kalıcı ve yüksek oranlı bir basan için bu öğelerin bir bütün olarak, tutarlı ve planlı bir şekilde uygulamaya konulması şarttır. Çalışma kalite kavramından Toplam Kalite Yönetimi'ne geçiş süreçlerim ve TKY sürecinin temel içeriklerini çeşitli yönleriyle incelemektedir. Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımının ortaya çıkışı, gelişimi, temel öğeleri, ilkeleri ve öncelikleri çalışmada incelenmiş olan diğer konulardır. Yine bu çalışma içerisinde; TKY ilkelerinin paralelinde, Çanakkale ilinde faaliyet göstermekte olan bir işletme üzerinde yapılan ve ilgili işletmede Toplam Kalite Yönetimi uygulamalannı ve çalışanlann bu konuya olan yaklaşımım inceleyen bir araştırma yer almaktadır. SUMMARY Today's business environment can be defined by one word: competition. Over the last forty years, the importance of the competition has gradually increased and its dimensions have changed. In 1960's competition with production superiority was important, then superiority in cost, quality and speed gained importance by the time. Today competition with service superiority is on the foreground. Accelerated with the globalisation, the competition conditions directed the organisations toward following global strategies. In this process Total Quality Management (TQM) has been accepted as a new study, leadership and a thought method and has taken great attention. In this new environment it can be seen that the organisations adopting the TQM philosophy and its approach are being successful. The concept of applying the TQM with success focuses heavily on transforming the organisation culture to quality culture, creating the systems that develop the human factor, maximising the customer satisfaction and accepting the continuous improvement and development efforts. The achievement of a permanent and high-rate success depends on the application of these elements as a whole in a consistent and planned way. In this study, the transition processes from the quality concept to the Total Quality Management and the main contents of this process are discussed in many respects. Included among the issues discussed in this study are, the arise of TQM approach, its development, main elements, principles and priorities. Within this study, parallel to the TQM principles, a research that studies the TQM applications and the approaches of the personnel to this concept in a firm functioning in Çanakkale takes place.
Collections