Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarına yönelik teknolojik pedagojik alan bilgilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen ve değişen dünyada, her alanda olduğu gibi eğitim alanında da her gün yeni gelişmeler meydana gelmektedir. Bu gelişmelerin eğitimciler tarafından takip edilmesi ve eğitim sistemine uyarlanması verilen eğitimin kalitesi açısından önem arz etmektedir. Bu açıdan eğitimin temeli olan okul öncesinde, temelin sağlam atılabilmesi için günümüzde, okul öncesi öğretmenlerinin bilgi ve yeterliliklerinde donanımlı hale gelmeleri, teknolojik pedagojik alan bilgisine sahip olmaları beklenmektedir. Bu kapsamda çalışmada; okul öncesi öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemi kapsamında durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen Kütahya ili merkez anaokullarında görev yapmakta olan 12 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu, gözlem formu ve kişisel bilgi formu ile toplanmış ve elde edilen veriler nitel veri analizi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin sahip oldukları pedagojik bilgileri ve alan bilgileri teknolojik pedagojik alan bilgilerinin yeterli düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarından yola çıkarak araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Okul öncesi öğretmenleri, teknolojik pedagojik alan bilgisi, TPAB Investigation of pre-school teachers' views about technological pedagogical content knowledge their in-class practiceIn the growing and changing world, the new developments occurred every day in the education field as every other area. Following and adapting these new developments are essential for the quality of education has been given. In this context, in order to set a strong foundation in the preschool, which is the basis of the education, the preschool teachers must have the goods on their knowledge and efficiency and they also must acquire technological pedagogical content knowledge. Within this framework, determining the preschool teacher's technological pedagogical content knowledge was aimed in this study. In accordance with this purpose, the case study model of qualitative research method was used. 12 preschool teachers who are working in Kutahya city center preschools are selected by purposive sampling method as study group. The Semi-Structured Interviews and Observations Forms that were developed and used by the researcher and Personal Information Form were used for data collection. Qualitative Analysis Method was used for the analysis of obtained data. The results of the data analyze shows that preschool teachers' pedagogical knowledge, content knowledge and technological pedagogical content knowledge are all at the sufficient level. Recommendations and suggestions for future research were made based upon the findings. Key words: preschool teachers, technological pedagogical content knowledge, TPACK
Collections