Çokluortam destekli 7E modeline göre tasarlanan uygulamaların 5. sınıf fen bilimleri dersi `maddenin değişimi` ünitesinde öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ortaokul 5.sınıf Fen Bilimleri dersinin çokluortam destekli 7E modeline göre tasarlanan uygulamalar ile dersin işlenmesi sonucunda öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisinin tespit edilmesidir. Yapılan çalışmada karma araştırma desenlerinden açımlayıcı sıralı karma yöntem deseni tercih edilmiş ve dört gruplu solomon tekniği kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak, Maddenin Değişimi Ünitesi Başarı Testi, nitel veri toplama aracı olarak ise Maddenin Değişimi Ünitesine Yönelik Açıkuçlu Sorular ve Çokluortam Destekli Süreç Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde ve 92 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Deney gruplarına çokluortam destekli 7E modeline göre tasarlanan uygulamalar ile kontrol gruplarına ise geleneksel yöntem ve metodlar ile ders işlenmiştir.Uygulanan başarı testinde deney-1 ve kontrol-1 gruplarının ön-test puanlarının bağımsız gruplar t-testi sonuçlarına göre, istatistiksel olarak anlamlı bir fark yok (p ˃ .05) fakat son-test ve kalıcılık testi puanlarına göre ise deney grupları lehine istatistiksel olarak anlamlı fark vardır (p .05). Tek yönlü varyans analizi sonucuna göre; deney-1 grubunun ön-test,son-test ve kalıcılık testi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark vardır (p .05). Kontrol-1 grubunun ön-test, son-test ve kalıcılık testi puanları arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir fark vardır (p .05). Öğrenci görüş formu incelemeleri sonucunda deney grubu öğrencilerinin üniteye ait konuları daha iyi öğrendikleri, başarı testi sonuçları ile uyumlu sonuçlar alındığı görülmüştür. Buradan çokluortam destekli 7E modeline göre tasarlanan uygulamalar ile öğrenmenin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği, öğrenilen bilgilerin akılda kalıcılığının daha iyi olduğu ve fen eğitiminde görsel ve işitsel materyallerin daha fazla kullanılması gerektiği sonucunun ortaya çıktığı söylenebilir.Anahtar kelimeler. 7E modeli, fen bilimleri, görsel ve işitsel materyaller, madde ve değişim, çokluortam destekli uygulamalar. The purpose of this study is to determine the effect of multimedia supported aplications which is designed according to 7E model on students' learning outcomes as a result of the processing of the lesson at fifth grade science course. In this work, the exploratory sequential mixed method design was preferred from mixed reseach designs and four groups of Solomon technique are used. The `Changing States of Matter` Unit achievement test is used as a quantitative data collection tool, where as open-ended questions and multimedia supported process evaluation form are used as a qualitative data collection tool. The study was conducted during 2014-2015 fall semester in a secondary school over 92 fifth grade students. A total of 92 fifth grade students from four different classes of the same science teacher was involved in the study. Multimedia supported aplications which was designed according to 7E learning model was carried out in the experimental groups, while students in the control groups were instructed with traditional method.The pre-test, the post-test and the retention test were applied to students both in the experimental and control groups. According to independent groups by t-test results, there is no significant difference (p ˃ .05) statistically between experiment-1 and control-1 group pre-test scores (achievement test) but according to the post-test and the retention test there is a significant difference statistically in favor of experimental groups (p .05). According to the results of one-way analysis of variance, there is a significant difference statistically(p <.05) between the pre-test, the post-test and the retention test scores of experiment-1 group. Besides, there is a significant difference statistically (p <.05) between the pre-test, the post-test and the retention test scores of control-1 group. As a result of examination of student feedback form (multimedia supported process evaluation form), the experimental groups learn significantly better than the control groups which is consistent with the achievement test results. From these facts one can infer that learning by multimedia supported applications which was designed according to 7E model in science education can positively affect academic success and multimedia supported applications should be used more in science education.Keywords. 7E model, science, visual and audio materials, Changing States of Matter, multimedia supported applications.
Collections