Show simple item record

dc.contributor.advisorSebüktekin, Hayriye
dc.contributor.authorKaya Lin, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:12Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:12Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608382
dc.description.abstractÖZET Alman okullarında okuyan ve sayılan giderek artan yabancı öğrencilerin yarısını Türk çocukları oluşturmakta ve her yıl bu öğrencilerin bir bölümü Türkiye'ye geri dönüş yaparak öğrenimlerine burada devam etmektedir. Bu çocukların ailede öğrendikleri Türkçe ile okul dili olan Almanca arasında ortaya çıkan etkileşim problemleri ve ayrıca bu dilsel problemlerin, Alman okul sistemine uyum sağlama (Integration) ve Türk okul sistemine uyum gösterme (Reintegration) süreçlerine olan etkisi araştırılıyor; uyumu zorlaştıran faktörlere olası çözümler sunuluyor. Türk işçi çocuklarının Alman okullarına uyumları için hazırlanan çalışmalar inceleniyor ve Almanya'dan geri göç eden Türk çocuklarının, Türk okul sistemine geçişlerinde karşılaştıkları zorluklara getirilebilecek çözümler araştırılıyor. Almanya, Osnabrück'de ilk öğrenim gören Türk çocukları tarafından yazılmış kompozisyonlar, dilsel problemlerin tespiti için incelenerek, örnek olarak sunuluyor.
dc.description.abstractIll SUMMARY The half of the foreign students, who studies in German schools and, whose numbers are rapidly increasing, consists of Turkish children and each year some of these students returning to Turkey continue to their education here. It is being searched that the interaction problems which appear between the Turkish language, which these children learn at homes, and German language, which is the school language and besides, the effect of these linguistic problems, the integration into German school system and the reintegration into Turkish school system processes; The probable analyses are being presented to the factors which make the integration harder. Studies (modal schools) which have been prepared for the integration in to German schools for the Turkish workers' children are being examined and for the children who remigrated from Germany, probable analyses are being searched for the difficulties when they come across in the transition into Turkish school system. The texts, which were written by the Turkish children who are in primary schools in Osnabriick, Germany, have been presented for the confirmation of linguistic problems.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.titleIntegration und reintegration in das schulsystem
dc.title.alternative(Alman) okul sistemine uyum sağlama ve (Türk) okul sistemine geri uyum gösterme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-05
dc.contributor.departmentAlman Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmAbroad education
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTurkish family
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmComparative linquistics
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmTurkish children
dc.subject.ytmGermany
dc.identifier.yokid100422
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99648
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess