Lehrkonzepte zum frühen deutschunterricht in der Turkei
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET İletişim teknolojisinin hızla geliştiği ve uluslararası ilişkilerin her alanda çok yoğun olduğu bir yüzyılda yaşıyoruz. Evrensel bilgi kaynaklarına ulaşabilmek için ve doğabilecek küresel problemlerin çözümünde birkaç yabancı dil bilmek bir zorunluluk olmuştur. Yabancı dil öğretimi 1997' de eğitim sistemimizdeki yeniden yapılanma ile düzenlenmiştir. Buna göre yabancı dil öğretiminin ilk öğretim okullarının 4. sınıfından itibaren başlatılması karara bağlanmıştır. Ülkemizin, özellikle Almanya ve Alman dilini konuşan ülkelerle olan yoğun ilişkileri nedeniyle, okullarda öğretilen üç yabancı dilden biri olan Almanca çok önem kazanmıştır. İlköğretim ders programlarında Almanca'nın birinci ve ikinci yabancı dil olarak erken öğretilmesi amaçlanmıştır. Bu değişimden Almanca öğretmenliği bölümü ders programlan da etkilenmiştir. Dil konuşulduğu toplumun kütürünü, mantığım ve özgün ifade şeklini yansıttığı için, erken yaştaki bireyin yabancı dili öğrenmesi ^yabancı` olana karşı daha hoşgörülü, olaylara daha esnek ve önyargısız bakmayı öğretecektir. Bunun yam sıra birey,Jcendi` değerlerine, yabancı olanı tanıdıkça daha çok sahiplenecektir. Eğitim açısından da yabancı dili erken öğrenmek bunun yöntemlerini bilmek kanımca önemlidir. Erken yaşta yabancı dil öğretiminde çocuğun psikolojik ve biyolojik gelişimi gözönünde bulundurulmalıdır. Çocuğun kendi anadilini öğrenme sürecine uygun olabilecek yöntemler, erken yabancı dil öğretiminde de izlenmelidir. Erken yaşta yabancı dil öğretiminde, mevcut yabancı dil öğretim metotları, çocuk dünyası özelliklerine ve gereksinimlerine hitap etmelidir. BuIV yüzden çocuk dünyasının özellikleri olan merak, oyunu ve şarkıları sevmeleri, hareketlilikleri ve öğrenme isteklerini destekleyecek her türlü ihtiyaçlarını içeren bir yöntem, çocuklara etkin bir yabancı dil öğrenimi sağlayabilir. Bu düşünceden hareketle; bu çalışmada yabancı dil öğretiminde kullanılabilecek oyunlar, şarkılar yöntem olarak ele alınmaya çalışılmıştır. Burada amaç oyun, şarkı, tekerleme gibi çocuk dünyasının kendi özellikleriyle etkin bir erken yabancı dil öğretimi sağlamaktadır. Çocuğun özgün doğasına yakın olabilecek bir ders yöntemi onun dünyasına yabancı kalmayacak, aksine,£ocuğa gör elik` kavramından hareketle onu daha çok motife edecektir. ABSTRACT We live in a century in which communication technology and co-operation between countries have been developing rapidly. It is a must to know a few foreign languages to reach the information resources and to solve the possible global problems to happen. Foreign language teaching has been re-handled with the new structural adjustment in 1977. According to the new system, it was decided to teach a foreign language in the fourth classes in the primary schools. Since Turkey has a close relationship with the countries in which German is spoken. German, one of the foreign languages taught in the Turkish schools has gained a reasonable importance. It is aimed at teaching German as a first or second foreign language in the primary schools. The lesson plans are also affected at the departments of German language teaching as a result of the change. As languages reflect the culture, thoughts and expressions of the society in which it is spoken, children who will learn foreign languages, will have much more friendlier behaviours to foreigners and positive attitudes towards the events and will not have prejudices. Besides, individuals will strictly keep their own values following to get accustomed to foreign cultures. I think that learning a foreign language at an earlier age and knowing the methods are important. The psychological and biological changes of children should be taken into consideration for teaching a foreign language at an earlier age. The same methods used for teaching a native language should also be used for a foreign language. The methods used should refer to the world, qualifications and needs of the children while teaching foreign languages to young learners. For this reason, a contemporaryVI method including desires, plays and songs can provide the chance of teaching a foreign language to children. Following this main idea, the plays and the songs most likely to be used in teaching a foreign language are investigated in this study. The purpose is to supply an effective teaching environment with plays, songs and repetitions belong the children's world. The methodology of the lesson referring to the natural world of children will not be out of their world ; however, it will motivate them taking ` çocuğa görelik ` in to account.
Collections