Toplam kalite yönetiminde liderlik ve konu ile ilgili bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m ÖZET T.W.Taylor tarafından temelleri oluşturulan bilimsel yönetim modellerinden günümüze kadar bir çok yönetim teorisi öne sürülmüş ve yönetim teorilerinin olumlu-olumsuz yönleri belirlenmeye çalışılmıştır. Günümüzde Toplam Kalite Yönetimi adından da en çok söz ettiren yönetim modeli olarak karşımıza çıkmaktadır. Küreselleşmenin etkileriyle rekabetin acımasız olduğu pazarlarda T.K.Y. en az maliyetle en fazla kaliteyi müşteriye sunar. T.K.Y.' nin temel amacı sürekli gelişmedir. Sıfır hata ile en yüksek kaliteli ve maliyeti düşük üretim / hizmet amaçlayan T.K.Y. felsefesinde, işletme hiyerarşisinin en üst kademesinden, en alt kademesine kadar tüm bölüm çalışanlarının katılımı ve iş birliğiyle, kendilerini, dağıtım kanallarını, tedarikçi işletmeleri ve müşterileri etkileyen bütün faaliyet ve kararların amaçlanan kalite düzeyine erişmesi olarak algılanabilir. Eğitim için kaynak ayrılması, takım çalışması, tam katılmam sağlanması, işletmede kalite kültürünün oluşması ve sürekli gelişme ortamının sağlanması ancak işletme yönetiminin ısrarlı liderüği ve değişimin gereğine inanarak kaliteye kendini adamasıyla gerçekleşebilir. Uzun süre liderüğe olan ilginin azlığı, insan ilişkilerinde otokratik liderlik tipine uygundu ve bu da yönetici ile liderin aynı kişi olamaması sonucunu doğuruyordu. İnsanlar sadece verilen işleri yerine getiriyorlar ve sonuç olarak daIV çalışanlar kabiliyetlerinin çok azmi kullanabiliyorlardı. Bunun sonucu da rekabet ortamında yok olmaktı. Günümüz işletmeleri T.K.Y.' nin en önemli özelliklerinden birisi olan insan gücü potansiyelinden, zekasından, hayal gücünden, yetenek ve bilgilerinden yararlanmayı ve uzun dönemde kabul görecek liderlik tarzlarım ister. Liderlik T.K.Y.' nin ileriye doğru giden ve kendini sürekli geliştiren kalite yolculuğunun itici gücüdür. Liderlik, kalite performansı ve kalite, müşteri hizmetinden oluşan değişim ve gücü veren motordur ve bu motor her aşamada sürekli model değiştirmeli ve kendini geliştirmelidir. Bu tez çalışması, yöneticilerin liderlik yapması gerektiği, bu görevleri yerine getirirken hangi hususlara dikkat etmelerinin uygun olacağı ve uygulayacakları liderlik anlayışları ile bu anlayışların rolleri üzerinde durulmuştur. Bu amaçla önce klasik liderlik ve lider davranışlarının analizi yapılmış, sonra kalite ve T.K.Y. kavramı üzerinde durularak, T.K.Y. felsefesinin faydaları gibi temel unsurlar incelenmiştir. Üçüncü olarak başarılı bir uygulama için gereken T.K.Y. unsurları incelenmiş ve bu süreçte gereken temel adımlar ve prensipler ortaya konmuş, son olarak da bütün bu bilgilerin ışığında T.K.Y. felsefesinde gerekli olan liderlik prensipleri incelenmiştir. T.K.Y. anlayışında liderlik, durağı belli olmayan ileriye doğru sonsuz bir yolculuğa çıkmaktır. Bu yolculuk esnasında, işletmenin kültürü değiştikçe liderlik biçimi de değişir. ABSTRACT So far today, many management theories have emerged from the times of scientific management model which was improved by T.W. Taylor; positive and negative aspects of these models were tried to analyzed. Today, T.Q.M. has come into place as a management model which is very popular. Improvement is the basic aim of T.Q.M. In the competitive markets T.Q.M. philosophy should be accepted to reach a target quality level of a service or a product rising employee supplier and customer participation and cooperation without top managements dedication and support financial sources for training team work, whole participation of employees improvement of quality culture and continously improvement approach can not be achieved. For a long time with the lack of adequate interest for leadership the autocrative leadership has imarshed. For that reason leaders and the managers couldn't be the same person. Employees just do their defined works and use their ability without participation. Today organizations would like to use human resources potential, intelligance, imagination, ability and knowledge and they prefer leadership style which is accepted in the long-run.VI Leadership is an engine of T.Q.M. which is continously improving itself. Leadership is a duty for quality performance and quality change in customer service in T.Q.M. and this model should be improved in every steps of T.Q.M. In this study leadership of managers, leadership requirement, leadership approaches and the role of these approaches are examined. For this reason firstly classical leadership and leader behavior are analyzed in this study and then quality concept T.Q.M. and benefits of T.Q.M. philosophy are examined. Thirdly T.Q.M. requirements basic steps and principles are examined for the successful applications of this philosophy. Finally, leadership principles of T.Q.M. philosophy are examined on these evaluations. Leadership in T.Q.M. is a journey without stop. In this journey leadership style is changing while the organization culture is changed.
Collections