Fen bilimleri dersinde çoklu ortam destekli, canlandırma ve düz anlatım yoluyla öğretimin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen Bilimleri dersinde 7. Sınıf Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinden belirlenen kazanımların öğretiminde canlandırma, çoklu ortam destekli öğretim ve düz anlatım yoluyla öğretimin hangisinin daha etkili olduğunu belirlemek amacıyla yapılan çalışma, Kocaeli ili İzmit ilçesinde bulunan A ve B Ortaokullarından rastgele yöntemle belirlenen 6 sınıfta toplam 130 öğrenciden oluşan örneklemle yürütülmüştür. A Ortaokulu'nda çalışmaya katılan 75 öğrencinin 35'i kız, 40'ı erkek, B Ortaokulu'nda çalışmaya katılan 55 öğrencinin 28'i kız, 27'si erkektir. Her iki okuldan rastgele yöntemle seçilen 3'er şubeden sınıflardan 2'si deney grubu olarak birisi de kontrol grubu olarak seçilmiştir. Bu çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Böylece her iki okulda birer sınıf canlandırma yoluyla öğretim için, birer sınıf çoklu ortam destekli öğretim için ve yine birer sınıf düz anlatım yoluyla öğretim için seçilmiştir. Ders planları yöntemlere göre hazırlanmış ve uygulama öncesi tüm gruplara ön test uygulanırken, uygulama sonrasında da son test uygulanmış ve analizler yapılmıştır. Grupların başarıları arasında anlamlı farklar olup olmadığı varyans analizi (ANOVA) yöntemiyle hesaplanmıştır. Farklılıkların ayrıntılarını belirlemek için `post hoc` testlerden Scheffe tercih edilmiştir. Buna göre canlandırma yöntemi ile öğrenim gören öğrenciler çoklu ortam ve düz anlatım yöntemiyle öğrenim gören öğrencilerden daha anlamlı derecede, daha yüksek başarılar göstermişlerdir. Çoklu ortam destekli öğrenim gören öğrenciler ise düz anlatım yoluyla öğretim gören öğrencilere göre daha başarılı çıkmışlardır. Bu veriler göstermektedir ki başlangıçta aralarında hazırbulunuşluk farkı olmayan öğrenciler farklı yöntemlerle yapılan öğretimler sonunda farklı seviyelerde öğrenme meydana getirmişlerdir. Bu yöntemlerden en etkili olan canlandırma yöntemiyken en az etkili olan düz anlatımdır ve tüm yöntemlerin etkililik düzeyleri arasındaki farklar istatistiksel olarak anlamlıdır. This study aimed at comparing the effect of Multimedia Supported, Dramatization and Classical Direct Method on the teaching of the learning outcomes of the unit `Solar System and beyond` at 7th grade in Science Lesson was conducted at A and B Secondary Schools in Kocaeli with randomly selected 130 students at 6 classes. 35 of the 75 students at A Secondary School are girls and the rest 40 are boys while 28 of the 55 students at B Secondary School are girls and the rest 27 are boys. In both schools 2 of the 3 classes were randomly selected for experiment group and the other 1 is for control group. Semi experimental methods were used in this research. Thus, one class at both schools were assigned for teaching with dramatization, on for teaching multimedia supported and the last class was selected for teaching with classical direct method. Lesson plans were prepared according to methods, pretests were administered before teaching and posttests after teaching and students scores were analyzed. The significance of differences in the success of different groups were analyzed using analysis of variance. (ANOVA) method. As `post hoc` Scheffe was preferred. The results put that there were no significant differences at the pretest scores. But at posttest scores dramatization seems to be the best method in teaching the unit `solar system and beyond` It is significantly more affected at the students success than multimedia supported and direct method. Multimedia supported teaching is also significantly more effected at students success than direct method.
Collections