Sınıf yönetimi kapsamında ilkokul öğrencilerinin eğitiminde sosyal ağların etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde öğrenciler, dijital yerliler, öğretmenlerde dijital göçmen olarak kabul edilmektedir. Yeni yüzyılda değişen öğrenci ve öğretmen tanımlarıyla birlikte sınıf yönetimine yüklenen anlamda değişmektedir. Bu araştırmanın amacı sınıf yönetimi kapsamında eğitsel bir sosyal ağın ilkokul öğrencilerinin eğitiminde etkili kullanılabilirliğini incelemektir. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmış ve karma yöntem olarak açıklayıcı karma yöntem benimsenmiştir. Örnekleme olarak amaçsal örnekleme kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim bahar döneminde Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir ilkokulda öğrenim görmekte olan 4. sınıf toplam 51 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulama kısmında araştırma grubuna 5 hafta süreyle eğitsel sosyal ağ üzerinde ders ve ders haricindeki konularla ilgili, kaynak-materyal, ödev, derslerini destekleyici video paylaşmaları ve ders konularıyla ilgili etkileşimde bulunarak işbirliği kurmaları sağlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Sosyal Ağların Eğitimde Kullanım Ölçeği ve Sosyal Ağ Kullanışlılık Anketi ve eğitsel sosyal ağ üzerinde gerçekleştirilen sınıf içi etkileşimlerden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda, katılımcılar eğitsel sosyal ağların yararlı bir araç olduğunu; eğitsel sosyal ağların öğrenci-öğrenci etkileşiminde oldukça yüksek seviyede olduğunu belirtmişlerdir. Kullanılan eğitsel sosyal ağ öğrenciler arasındaki iletişimi, kaynak-materyal paylaşımını ve yardımlaşmayı arttırdığını göstermiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar neticesinde sosyal ağların eğitimin farklı kademelerinde kullanılabileceğine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Today, it is accepted that students are digital natives; on the other hand, teachers are digital immigrants. In the new century, the meaning of the classroom management changes along with the definitions of new student and teacher. The purpose of this research is to analyze the effectiveness of educational social network on the training of the primary school students as part of classroom management framework. In this research, the mixed research method was used and explanatory mixed method has been adopted as a mixed method. The purposeful sampling was used as the sample. The research sampling group contains 51 fourth grade students who are studying in a primary school of Afyonkarahisar Provincial National Education Directorate in 2014-2015 spring education term. As the part of research application, research group was encouraged to share sources, materials and supporting videos regarding lessons, homework and other issues for 5 weeks on the educational social network. Moreover, sharing materials by using social network provided cooperation among the research sample group. In this study, Scale for the Use of Social Networking in Education, Social Networking Usability Questionnaire and the interactions within the class on educational social network were used as the data collection tool. The descriptive statistics were used while analyzing the data obtained from the study. At the end of the study, the participants indicated that educational social network was a useful tool and these educational social networks provided student-student interaction at the quite high level. It was observed that the educational social network increased the communication, sharing class materials and cooperation among the students. According to the results of this research, it was suggested that the social networks could be used at various levels of the education.
Collections