Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin kendi algılarına göre yaratıcılık düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Uşak ili merkez okullarda çalışan 84 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Okul öncesi öğretmenlerine Sungur (1997) tarafından Türkçeye uyarlanan Raudsepp (1979) tarafından geliştirilen `How creative are you?` `Ne kadar yaratıcısınız?` ölçeği uygulanmıştır. Yapılan güvenirlik analizi sonucunda ölçeğin güvenirlik katsayısı α=0,893 olarak hesaplanmıştır. Ölçekten elde edilen puanların cinsiyet, yaş, mezun olduğu lise, büyüdüğü yerleşim yeri, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği, öğretmenin kullanmayı tercih ettiği öğretim yöntem veya teknikleri, etkinlik alanları gibi değişkenlere göre farklılaşma düzeyleri incelenmiştir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi, Tukey, Anova, Mann Whitney U ve X2(Ki-Kare) testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın verilerinden elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin, öğrencilerin gelişimlerini değerlendirirken uyguladıkları etkinliklere ve öncelik verdikleri alanlara göre istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. Öte yandan, okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeylerinin yaş, cinsiyet, mezun oldukları lise türü, çocukluklarının geçtiği yerleşim birimi, anne-baba öğrenim durumu, anne-baba mesleği, kitap okuma alışkınlıkları, çalıştıkları etkinlik merkezine ve okul öncesi eğitim alıp almamalarına göre yaratıcılık düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Aim of this thesis is to determine preschool teachers' level of creativity according to their own perceptions. Sample group of the study is consisted of 84 preschool teachers working in Uşak city centre. The scale, `How creative are you?` developed by Raudsepp (1979), adapted into Turkish by Sungur (1997) was applied on teachers. Reliability coefficient of the scale was found as α=0,893. Differentiation levels of scores obtained from the scale according to variables such as gender, age, type of, hometown, education status of parents, occupation of parents, methods and techniques preferred by teacher, domains were analysed. In evaluation of the data mean, standard deviation, t- test, one-way analysis of variance, Tukey, Anova, Mann Whitney U andX2tests were used. According to findings, there was statistically significant difference according to activities teachers use in evaluating students' developments and fields they gave priority. On the other hand, no significant difference was observed in preschools teachers' level of creativity according to gender, age, high school graduated , hometown, education status of parents, occupation of them, their reading habits, activity centre they work, whether they took preschool education or not.
Collections