İlköğretim okullarında takım çalışması konusunda öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma; ilköğretim okullarında takım çalışmalarına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilköğretim kurumlarındaki öğretmenler ve yöneticiler arasındaki takım çalışmaları ile sınırlandırılmıştır. Aynı zamanda araştırma ile; yönetici ve öğretmenlerin kişisel özellikleri belirlenmiştir. Yine bu konudaki; sınıf öğretmeni, branş öğretmeni ve yöneticilerin görüşleri belirlenerek, aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı ve görüşlerine kişisel özelliklerinin etki edip etmediği de belirlenmiştir. Araştırma tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Çanakkale İli Merkez ve İlçelerinde bulunan tüm ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler ve yöneticiler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi ise 437 öğretmen ve 5 1 yöneticiden meydana gelmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından amaca uygun olarak geliştirilen anket ile 402 öğretmen ve 43 yöneticiye uygulanarak toplanmıştır. Anketin I. Bölümünde, deneklerin kişisel özelliklerine ilişkin 4 adet çoktan seçmeli soru, n. Bölümde ise takım çalışmalarını içeren 40 adet derecelendirmen soru yer almıştır. Anket ile elde edilen veriler, bilgisayarda SPSS programında çözümlenmiştir. Anketin I. Bölümündeki deneklerin kişisel özelliklerine ait dajılımlar frekans ( f ) ve yüzde (%) değerleri tablolar halinde sunularak incelenmiştir. Yönetici ve öğretmenlerin, takım çalışmalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve karşılaştırılmasında aritmetik ortalama (X), standart sapma (S) ve varyans (F) testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Deneklerin görüşlerine, kişisel özelliklerinin etkisini belirlerken, yine aritmetik ortalama (X), standart sapma(S), ve varyans analizi (F) tekniklerinden yararlanılmıştır. Anlamlı çıkanlar arasında da ( t ) testi yapılmıştır.Araştırma, amaca uygunluğu nedeniyle; takım çalışmalarının kurumsal verimliliğe etkisi, okullarda takım çalışmalarının uygulanması ve yöneticilerin takım lideri olarak değerlendirilmesine yönelik görüşler olmak üzere üç bölümde incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen ve yöneticilerin konu ile ilgili görüşlere katılma düzeyleri `kanlıyorum` düzeyindedir. Bulgular neticesinde öğretmen ve yöneticilerin konu ile ilgili görüşlerine baktığımızda; yöneticilerin puanlarının öğretmenlerden daha yüksek olduğu görülmektedir. Öğretmen ve yöneticiler ilköğretim okullarında yapılan takım çalışmalarının kurumun verimliliğine etkisine inanmaktadır. Yine sonuçlardan; takım çalışmalarının okullarda yeterince uygulanmadığı söylenebilir. Okul yöneticilerinin takım lideri olarak öğretmenler ve yöneticiler tarafından değerlendirilmesinde de yöneticilerin puanlan daha yüksektir. Yöneticiler kendilerinin daha iyi birer takım lideri olduğuna inanmaktadırlar. Eğitim alanında bugüne kadar yapılan takım çalışmaları yeterli değildir. Bu konuda daha fazla araştırma yapılıp, sonuçlarının sistemde uygulanabilir olması sağlanmalıdır. Y& fÖKSEK&İRETÎM KUMU) pmmmm mm SUMMARY This research; was prepared to determine the teacher opinions about team work at primary education schools. The research was limited to the team work between teachers and managers at primary education institutions. At the same time, characteristics of the managers and teachers were collected. Also, whether there is a significant difference among the opinions of class teachers, branch teachers and managers on this topic. In addition, the study focused on whether there is a relationship between the background characteristics of subjects and their opinions on the topic. The research was designed with a survey model. Teachers and managers, of all primary education institutions in the center of Çanakkale and its provinces formed the study universe of the research. The sample of the research included 437 teachers and 51 managers. Data of the research were collected using a questionnaire which was developed by research to 402 teachers and 43 managers. The first part of the questionnaire includes; 4 multiple choice questions related to the characteristics of the subjects and the second part 40 includes questions regarding team works. Data collected from the questionnare were analyzed using a computer with SPSS programme. Distributions of the characteristics of the subjects at the first part of the questionnaire were constructed as tables of frequency (f) and percentage (%). Mean (X), standard deviation (S) and variance analysis (F) tenchniques were used to determine and compare the opinions of the managers and teachers about team work. Also, while determining the affect of the characteristics to the opinions of the subjects, mean (X), standard deviation (S) and analysis of variance (F) techniques 111were used, (t) test was used to determine the significant difference among there three groups. The research focused on three dimensions, because of the convenience; influence of team work to institutional productivity, application of team works at schools and opinions about managers as to whether they are regarded as team leaders. According to the findings, the participation level of the teachers and managers to the opinions about the topic was `I agree `. It is observed that; the scores of the managers are higher than the scores of the teachers when we compare their opinions to the results of the findings. The teachers and the managers believe that team works influence the level of productivity at the primary education. From the results, it could also be said that team works were not used sufficiently at the schools. The scores of the school managers are also higher when they were evaluated as team leaders by the teachers and managers. Managers consider themselves as being better team leaders. There is an insufficient use of team work at the primary scholls. More studies on this topic is needed and their results should be applied on the system. IV
Collections