The Effects of reading activities on ELT trainee teachers comprehension of short stories
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, üç farklı çalışmada okuma etkinliklerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama yeteneğine etkilerini araştırdı. Bu amaca ulaşmak için, çok aşamalı, birbirinden farklı olmakla birlikte birbiriyle bağlantılı üç çalışmadan oluşan deneysel bir çalışma tasarımı (exploratory quasi-experimental) kullanıldı. Kısa hikayeler okunurken okuma etkinliklerinin sonuçlarını sınamk için `Deney ve Kontrol` grupları oluşturuldu. Katılımcıların önbilgi ve başarılarım ölçmek için ön ve son testler uygulandı. ön-okuma evresinde, geçmiş bilgi (background knowledge) hareketliliğini sağlayan okuma etkinliklerinin bu bilgiyi harekete geçirmeyen etkinliklere kıyasla okuduğunu anlamaya daha fazla katkıda bulunduğu görüldü. Okuma sırasında, okuyucu ve yazar arasında diyalog sağlayan etkinliklerin daha yararlı olduğu tespit edildi. Okuma sonrası evrede, öğretmen adaylarının okuduklarını pekiştiren etkinliklerin daha iyi sonuçlar verdiği gözlendi. Bu çalışma ideal bir kısa hikaye dersinin, okuma öncesinde ` ön tartışma (previewing), ön görüde bulunma (predicting), ve anahtar kelimeler (key-words), okuma sırasında, karşılıklı öğretim (reciprocal teaching), tahmin etme (inferring), yeniden okuma (re-reading), tarama (scanning), detaylı okuma (skimming) ve açıklık kazandırma (clarifying), okuma sonrası evrede ise, özetleme (summarising), soru ve cevap (question and answer), sonuç çıkarma (drawing conclusions), yüksek sesli düşünme (think aloud) ve tartışma (discussion) etkinliklerinin kullanımını önermektedir. ABSTRACT This study investigated the effectiveness of reading activities on trainee teachers' reading comprehension and addressed different research questions in three different studies. It further aimed to explore different activities in terms of their contribution to trainee teachers' reading comprehension. To achieve this aim, a multi-stage exploratory quasi-experimental study design which consisted of three different, yet, related studies employed. Experimental and Control Groups were formed to test the effects of different reading activities while reading short stories. Pre-tests and post-tests were administered to measure pre-knowledge and achievement of participants. In the pre-reading stage, reading activities which employ schema activation seemed to contribute more to the comprehension of readers than other activities that did not tap onto background knowledge. In the while reading stage, activities that promote a dialogue between reader and writer appeared to be more useful. In the post-reading stage, activities that promoted reinforcement of trainee teachers' comprehension yielded better results. This study suggests that an ideal short story lesson employ previewing, predicting, and key-words activities in the pre-reading stage; reciprocal teaching, inferring, re-reading, scanning, skimming, and clarifying activities in the while- reading stage; and summarising, question and answer, drawing conclusions, thinking aloud, and discussion activities in the post reading stage.
Collections