Kodlama ve robotik öğretimi üzerine bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada kodlama ve robotik öğretimi konusunda ortaokul 5,6 ve 7. sınıf öğrencilerinin, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım öğretmenlerinin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğretmen adaylarının görüşleri alınmış ve öğretmen adaylarıyla robotik teknoloji projeleri hazırlanmıştır.Araştırma ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen 36 öğrenci, 12 öğretmen ve 17 öğretmen adayı olmak üzere 65 kişinin katıldığı bir durum çalışmasıdır. Çalışmada katılımcılarla görüşmeler yapılmış görüşmelerde tutulan kayıtlar analiz edilerek katılımcıların kodlama ve robotik öğretimi ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Öğretmen adayları ile Ayın Evreleri, Bluetooth Kontrollü Araba, Akıllı Balkon, Element ve Bileşik, Sürtünme Kuvveti, Zekâ Küpü, Açıgör ve İngilizce Saat konularında sekiz farklı disiplinler arası robotik teknoloji projesi geliştirilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre: kodlama ve robotik öğretimi, bilinçli teknoloji kullanımını öğretmesi, akıllı sistemler geliştirmeye fırsat sunması ve mesleğe yönelim sağlaması açısından öğretmen adayları tarafından gerekli ve önemli görülmektedir. Aynı zamanda kodlama ve robotik öğretimi öğretmenler tarafından günümüz ve geleceğin bilgi donanımı olarak görülmekte ve 21. yy becerileri arasında yer almaktadır. Öğrenciler ise kodlama ve robotiği geleceğin mesleği olarak görmekte ve hayatı kolaylaştırdığını düşünmektedir. Sonuçlar doğrultusunda öğrenci, öğretmen ve öğretmen adaylarının en çok arduino robotik teknolojisini kullanmayı tercih ettikleri tespit edilmiştir. Buna bağlı olarak öğretmen adaylarıyla geliştirilen disiplinler arası eğitim materyalleri arduino robotik teknolojisine yönelik tasarlanmıştır. Bu bağlamda tasarlanan projeler incelendiğinde robotik destekli disiplinler arası geliştirilen eğitim materyallerinin öğrencinin derse olan ilgisini ve akademik başarıyı arttıracağı düşünülmektedir. Aynı zamanda kolay ve etkileşimli öğrenme imkânı sunduğundan bilginin hatırlanabilirliğini kolaylaştırdığı ve kalıcı öğrenme sağladığı söylenebilir. In this study, opinions of middle school students of 5th and 7th grade students, Information Technology and Software teachers, Computer and Instructional Technology Teacher candidates were taken, and robotics technology projects were prepared with prospective teachers.The research is a case study involving 65 participants, 36 students, 12 teachers and 17 teacher candidates. In the study, interviews were conducted with the participants and the records of the interviews were analyzed and the views of the participants about coding and robotics teaching were examined. Eight different interdisciplinary robotic technology projects have been developed with teacher trainees on the Ayın Evreleri, Bluetooth Kontrollü Araba, Akıllı Balkon, Element ve Bileşik, Sürtünme Kuvveti, Zeka Küpü, Açıgör and İngilizce Saat.According to the results of the research, it is considered necessary and important by the prospective teachers in terms of teaching coding and robotics, teaching the use of conscious technology, providing opportunity to develop intelligent systems and providing orientation to the profession. At the same time, the teaching of coding and robotics are seen by teachers as information equipment of the present and future and it is among the 21st century skills. Students see coding and robotics as the profession of the future and think that it makes life easier. According to the results, it was determined that students, teachers and prospective teachers prefer to use arduino robotic technology. Accordingly, interdisciplinary educational materials developed by prospective teachers were designed for arduino robotic technology. When the projects designed in this context are examined, it is thought that interdisciplinary educational materials developed with robotic support will increase student interest and academic success. At the same time, it can be said that it facilitates easy and interactive learning and facilitates the rememberability of knowledge and provides permanent learning.
Collections