Anadil öğretiminde materyal geliştirme ve teknikleri (ilköğretim I. kademe)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, İlköğretim birinci kademede Anadili Öğretiminde kullanılan araçlar niteliklerine göre sınıflandırılarak, söz konusu araçlarla birlikte ilk defa üretilecek materyallerin geliştirilmesi ve hazırlanmasındaki teknikler incelenmiştir. Araştırmada literatür taraması yapılarak, Çanakkale İli içerisindeki ilköğretim okullarında kullanılan Türkçe öğretim araçları incelenmiş, anadili öğretiminde mevcut materyallerin nasıl kullanıldıklarını ve öğretimdeki etki alanları sınırlandırılmaya çalışılmıştır. Beş bölümden oluşan çalışmanın Birinci Bölümü'nde dil, türleri, anadili ve öğretim amaçlarının yanı sıra anadili öğretiminin tarihsel gelişimi araştırılmıştır. İkinci Bölüm' de, anadili öğretiminde materyal kullanımının amaçlan, yararlan ve sınırlılıkları öğretme ve öğrenme durumlarına göre değerlendirilmiştir. Üçüncü Bölüm' de, anadili öğretiminde kullanılan materyaller; görsel, işitsel, görsel-işitsel ve teknoloji destekli oluşlarına göre gruplandırılarak tek tek incelenmiştir. Dördüncü Bölüm'de, İlköğretim I. Kademede Türkçe'nin anadili olarak öğretiminde materyal kullanımı, dil öğretiminin etkinlik alanlarına göre araştırılmıştır. Beşinci Bölüm'de ise; anadili öğretiminde materyal geliştirme ve teknikleri, araçların özelliklerine göre incelenmiştir. Sonuç Bölümü'nde, anadili öğretiminde materyal kullanımının önemi ile duyular yoluyla öğrenen çocuk için, İlköğretim I. Kademede kullanılmakta olan anadili öğretim araçlan ve geliştirilecek materyallerin öğretmen, öğrenci ve araç açısından kullanım ve üretilmelerindeki dayandıkları noktalara ilişkin tahlil ve yorumlar verilmiştir. ABSTRACT This study aimed to classify materials used to teach Turkish at Grade I in Primary Schools according to their qualities. The study further aimed to investigate the techniques used to develop these teaching materials. Relevant literature was rewieved. Turkish teaching materials used at primary schools in Çanakkale were examined to find out the use and effectiveness of these materials in Turkish classes. The First Chapter of this study examines the concept of language, types of language, the concept of mother tongue and objectives of teaching as well as historical development of teaching Turkish as the mother tongue. In the Second Chapter, objectives, effectivenes and limitations of the use of materials to teach the mother tongue were discussed in terms of the principles of teaching and learning. In the Third Chapter, materials were rewieved as visiual materials, audial materials, audio-visiual materials and technology assisted teachings materials. In the Fourth Chapter, the use of materials and teaching Turkish at Primary I was investigated. In the Fifth Chapter, techniques for materials development for teaching the mother tongue were examined according to the features of the materials. The Conclusion Chapter presents analysis of the use of materials and suggestions on how to use and develop these materials to teach Turkish as the first laguage at the Primary I.
Collections