Çocukta okuma eğilimleri ve okuma teknikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; zihin, dil, beden ve psikolojik gelişimi normal, okuma becerisi kazanmış çocuklara, okul dışı, serbest zaman okuma materyallerinden yararlanılarak okuma alışkanlığının kazandırılması için çocukların gelişim özelliklerinden hareket edilmesinin gerekliliği ve okuma teknikleri araştırılmıştır. Çalışmanın giriş bölümünde çocukların okumaya ilgileri ( ülkelerin okuma ilgisine yönelik tutumları, Türkiye'deki çocukların okuma ilgisi ve devletin konuyla ilgili tutumu) üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde, okuma ilgisinde etkili olan sosyal ve bireysel faktörler, gelişim teorileri ve ayrıntılı olarak çocukta gelişim aşamaları ve bu aşamaların özellikleri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde kitaplarda olması gereken biçimsel özellikler, iç yapı özellikleri, Türkiye'de Çocuk Edebiyatı'nın niteliği ve çocuklar tarafından çok okunan ilgi gören kitapların, çocuk gelişimi açısından değerlendirilmeleri yer almaktadır. Üçüncü bölümde, okuma becerisini kazandıracak uygulamalara kısaca değinilerek; okuma becerisini kazanmış çocukların okuma eğitiminde kullanılacak teknikler ele alınmıştır. Araştırma verilerinin ayrıntıları `ekler` bölümünde verilmiştir. Çocuk Edebiyatımız ve çocuk okurlar konusunda kapsamlı bir araştırma bulunmamaktadır. Bu çalışmada Doç. Dr. Üstün Dökmen'in okuma alışkanlığını belirlemek amacıyla 197 çocuk üzerinde yapmış olduğu `Okuma Alışkanlıkları Anketi` ve bu anketin değerlendirilmesinden, Hüseyin Emin Öztürk'ün, en çok okunan ve en çok sevilen kitapları belirlemek üzere 1000 çocuk üzerinde uyguladığı anket çalışmasından, bu anketin değedendirilmesinden yararlanılmıştır. This study investigates reading techniques and the steps necessary to imbue good reading habits in children of normal intelligence, linguistic ability, physique and psychology who have already learnt how to read, by means of reading materials in the child's free time outside school. The Introduction to mis study outlines attitudes to chicken's reading in Turkey, the view of the Education Ministry on this matter, and attitudes in other countries. Section One covers social and individual actors affecting reading, theories of development, detailed enumeration of the reading phases in a child's development, and the characteristics of these phases. Section Two covers the necessary formal and internal features of books, the quality of children's literature in Turkey, the books which are most widely-read and most attract children's interest, and an assessment of these from the point of view of child development Section Three deals briefly with methods and techniques to increase reading proficiency in the education of children who already know how to read. The details of the research data used in tins study are given in the 'Appendix Section'. Comprehensive research into Turkish Literature and the child reader was not found, hi order to clarify the reading habits of primary school children, this study utilised the results and evaluation of a Reading Habits Survey applied to 197 children by Assistant Professor Üstün Dökmen, together with a survey and evaluation by Hüseyin fimin of 1000 children to discover the books most-liked and most-often read
Collections