Ceza infaz kurumlarında uygulanan eğitim-iyileştirme faaliyetlerinde tartışma türleri kullanımının hükümlü/tutukluların dinleme becerisi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ceza infaz kurumları, hükümlü/tutukluların cezalarını infaz edip suç gruplarına ve türlerine göre barındıkları, fiziki yapıları farklılık arz eden, özel mevzuatla yönetilen müesseselerdir. Ceza infaz kurumlarındaki kadın ve erkek hükümlü/tutuklular yaş, cinsiyet ve suç gruplarına göre farklı yerleşkelerde barınmaktadırlar. Farklı gruplardan hükümlü/tutukluların barındığı ceza infaz kurumlarında hizmet unsuru olarak birçok faaliyet süregelmektedir. Bu faaliyetlerden eğitim-iyileştirme çalışmaları, hükümlü/tutukluların salıverilmesinden sonraki hedeflenen yaşantıları açısından ülke politikası adına son derece önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitim ve iyileştirme faaliyetlerinde kullanılan ve her faaliyet döneminde eğitim çizelgelerinde ifade edilen münazara, panel, forum, açık oturum gibi sosyal-kültürel faaliyetlerin pratikte hükümlü/tutukluları iyileştirme çalışmalarına katkısı olup olmadığını ortaya koymak, hükümlü/tutukluların dinleme becerisiyle ilgili faaliyetlerinin geliştirilip geliştirilemeyeceği konusunda tespitlerde bulunmaktır. Bu araştırma, Yenişehir Kadın Kapalı Ceza İnfaz Kurumu, Bursa E Tipi Kapalı ve Açık Ceza İnfaz Kurumu, Bursa H Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda bulunan ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite muzunu hükümlü/tutuklulardan seçkisiz (random) yöntemle seçilmiş 122 gönüllü katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ve dinlediğini anlama yeteneğini ölçmeyi amaçlayan beş farklı başarı testi ile elde edilmiş ve istatistik programıyla analiz edilmiştir.Hükümlü/tutukluların dinlediğini anlama başarısı, tartışma türleri kullanımıyla öntest ve sontest arasında anlamlı bir farklılık göstermiştir. Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgulardan yola çıkılarak bazı öneriler dile getirilmiştir.Anahtar kelimeler: Ceza infaz kurumları, dinleme becerisi, hükümlü/tutuklular, tartışma türleri Criminal Execution Institutions are governed by special regulations, which have been executed by law enforcement and criminal groups, which are different from the criminal groups and their species. Women and men in criminal capital institutions are in different locations than age, gender and criminal groups. Many activities are available as service elements in prison institutions where convicted/detainees hosted by different groups. Education-enhancing efforts from these activities are extremely important for the country's policy after the release of convicted/detainees. The purpose of this study is to establish whether social- cultural activities, used in training and development activities, are used in the training and development of education, such as the debate, panel, forum, open session, and whether social-cultural activities can be improved in practice, and whether or not to improve their activities on the ability to listen to convicted/detainees. This research was carried out with 122 volunteers who were chosen by the University of New Affairs, the Inaugural Women's Department of Corrections, the Bursa E Type Closed and Open Criminal Execution Institution, primary school, secondary school, high school and university bananas (random) methods from the Bursa H-Type Criminal Execution Agency. The study has been analyzed by five different achievements tests, designed by the researcher, to measure the ability to understand what it is listening to, and the statistical analysis software has been analyzed.The success of the inmates/detainees has shown a significant difference between the use of discussion and the last test between the use of the discussion and the final test. At the end of the investigation, some recommendations were expressed by leaving the findings.Keywords: Criminal execution institutions, skills of listening, convictions, types of discussion
Collections