Sınıf öğretmeni adaylarında çokkültürlü kişiliğin farklılıklara saygı üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye çok kültürlü yapıya sahip bir ülkedir, toplumdaki çeşitlilik her geçen gün daha da artarak devam etmektedir. Temel değerlerin kazanılmaya başlandığı ilkokul döneminde; bu çeşitliliğe karşı hoşgörülü olma ve saygı duyma konusunda, çocuklar için rol model olan sınıf öğretmenlerinin nasıl bir tutum sergilediği önem taşımaktadır. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı; sınıf öğretmeni adaylarının çokkültürlü kişilik özelliklerinin, farklılıklara saygı üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu temel amacı sağlamaya yönelik; çokkültürlü eğitimin, ilkokul dönemi için önemini ve gerekliliğini vurgulamak çalışmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Turkey is a country which has a multicultural structure. The diversty in society has been increasıng day by day. In the primary school period where the basic values are being gained; it is ımportant that classroom teachers who are role models foe children how they exhibit attitude with being tolarance and respect. The main purpose of this study in this context is the analyze effects on the respects to differences of multicultural personality features of classroom teacher condidates. Aimed at bringing about this basic purpose; to emphasize importance and necessity of multicultural education for primary school has been contituting subpurposes of the study.
Collections