İlköğretim okulu müdürlerinin siyaset sisteminden beklentileri (Çanakkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, Çanakkale ili merkez ilçe merkezinde, bağlı ilçelerin merkezlerinde ve beldelerinde görev yapan ilköğretim okulu müdürlerinin siyaset sisteminden beklentilerini ve bu beklentilerin siyaset sistemince karşılanma düzeylerine ilişkin ilköğretim okulu müdürlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma süresince izlenen aşamalar dört başlık altında toplanmıştır. Bunlar, problem durumunun oluşturulması, yöntemin belirlenmesi, uygulanma ve sonuçtur. Araştırmanın ilk bölümünde sırasıyla, araştırma hakkında kuramsal bilgiler, araştırmanın problemi, amacı, alt amaçlan, varsayımları, sınırlılıkları ve önemi yer almıştır. ikinci bölümde, tarama modeli ile yapılan araştırmanın, evren ve örneklemin belirlenmesi, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması çalışmalarının nasıl yapıldığına ilişkin açıklayıcı bilgiler yer almıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Evreni oluşturan ilköğretim okulu müdürlerinin sayıca az olması nedeniyle, örneklem olarak evrenin tamamı üzerinde çalışılmıştır. Evreni oluşturan doksan altı ilköğretim okulu müdürüne resmi yollardan ulaşılarak, geçerliliği ve güvenilirliği test edilmiş ankette bulunan yüz kırk iki adet soruyu yanıtlamaları istenmiştir. Üçüncü bölümde ise, elde edilen bulgular incelenmiş ve yorumlanmıştır. Bu kısımda SPSS istatistik programından yararlanılmıştır. Araştırmanın dördüncü ve son bölümünde sonuç ve öneriler yer almıştır. Araştırmada siyaset sistemi: 1- Belediye Başkanlıkları, 2- Yerel Parti Teşkilatlan, 3- Parti Merkez Örgütleri olmak üzere üç boyutta ele alınmış, ilköğretim okulu müdürlerinin siyaset sisteminin üç kurumu ile ilgili beklentileri ve bu beklentilerin ne düzeyde karşılandığı İle ilgili elde edilen görüşleri, okulun beş alt sistemi için yorumlanmıştır.Ayrıca ilköğretim okulu müdürlerinin beklentileri ve beklentilerinin karşılanma düzeyleri, önce ilköğretim okulu müdürlerinin geneline, sonra çalışma yerlerine göre incelenmiştir. İlköğretim okulu müdürlerinin çalışma yerleri, 1- İlçe merkezi, 2- Belde ve 3- İl merkezi olmak üzere üç grupta ele alınmıştır. İstatistiki işlemlerden aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir: İlköğretim okulu müdürlerinin siyaset sisteminden beklentileri orta olumlu düzeydedir; fakat bu beklentiler siyaset sistemince `olumsuz` düzeyde karşılanmaktadır. Bunun yanında siyaset sistemini oluşturan üç kurum arasında, siyaset sisteminden beklentiler konusunda ve siyaset sistemince beklentilerinin karşılanması konusunda anlamlı fark yoktur. Ayrıca, beklentiler konusunda üç yerleşim yeri arasında (il merkezi, ilçe merkezleri ve beldeler) anlamlı fark yoktur. ABSTRACT The goal of this research is to interpret the relations between education system and policy system by determining the expectations from policy system and the level of these expectations that are served by the policy system. As open social systems, education institutions have expectations from the organizations in their surroundings. Education administrators demand to have a response to their expectations from the political systems, but the representatives claim that the response have already been given and show no change of their behaviours. This research paper is important since it will find out the expectations of administrators and to what extent these expectation of the relations between educational institutions and policy system are met. In the first part of the research, respectively, theoretical knowledge concerning the subject of the research, the problem, aim, sub-problems, experiences, assumptions and the importance of the research have been stated. In the second part, the information concerning a research model, population and sampling and how the data was stored, analysed and processed are included. Since the population is small, the whole population is studied. Ninety three school managers were contracted via formal channels and asked 142 questions which had been tested in terms of reliability and validity by the researcher. In the third part, the findings were examined and interpreted. In this section, the SPSS statistics program was used. In the fourth and last part of the research, the results and suggestions of the research presented. This research is important since it communicates the messages of education system representatives and contributes to the improvement of relations of primary schools and policy system. For this reason, the number of the primary school principals in the population is small and the whole population and these ninety three primary school inadministrators were reached and requested to respond to one houndred forty-two questions of a questionnaire of which had been tested for reliability. The policy system in the research have been considered as: 1- Mayoralties, 2- Local Party Organizations, 3- Party General Centres. The questions about the expectations and at what level these expectations were met have been asked about these three instutions. In addition to the expectations and the level of responses to these expectations, have been examined first regarding the general of the junior high school principals and their surroundings : 1- Province centre, 2- districts centres, and 3- Towns According to the results of the research that : Primary school principals have positive expectations in the middle level, but these expectations have been met negatively by the policy system. There is not a meaningful difference among the three institutions that make up the policy system. In addition, in response to their expectations, there is not a meaningful difference among the three institutions (province certre, districts centres and towns). IV
Collections