Mustafa Ruhi Şirin`in eserlerinde eğitsel iletiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mustafa Ruhi Şirin'in Eserlerinde Eğitsel İletilerÇocuk edebiyatı, çocuğun daha sistemli düşünmesini sağlayan, kültürel birikimini amaçlayan, edebi dilin zenginliklerini barındıran, çocuğun heyecan dolu kapılarını aralayan önemli yazın alandır. Çocuk edebiyatı ürünleri arasında önemli yere sahip olan şiir ve masal türü; okumak ve okutmak düşüncesinin ardında, çocukların belli bir yaş dönemini hedefleyen çocukları kolaydan zora götüren, edebiyat okuru için gerekli eğitsel ileti kazandırmak öncelikli amaçlarındandır. Edebi dilin zenginliklerini çocuğa çeşitli iletiler kazandıran şiirler çocuk edebiyatında önemli yer tutar. Düşsel açıdan geniş imkanlar sağlayan, sembolik anlatıma uygun masallar da çocuk edebiyatı açısından da önemli yer tutar. Bu açıdan bakıldığında Mustafa Ruhi Şirin, çocukların gereksinimleri doğrultusunda hem eğiten hem eğlendiren hem de zengin içerikle çocukların hedef kitlesindeki önemli isimleri arasında yer almıştır.Bu çalışma, çocuk şiirini ve masalını Mustafa Ruhi Şirin açısından ele almak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada Mustafa Ruhi Şirin'in çocuklara yazdığı şiir kitapları ve masalları, çocuğa kazandıracağı `eğitsel iletiler` açısından ele alınmıştır. Betimsel bir araştırma olan bu çalışmada veriler doküman incelemesi yöntemi yoluyla toplanmıştır. Çalışma grubunu Mustafa Ruhi Şirin'in 2 masal kitabı ve 5 çocuk şiir kitabının tamamı oluşturmaktadır.Çalışmanın sonucunda, Mustafa Ruhi Şirin'in çocuk şiirleri ve masallarında eğitsel iletiler tespit edilmiş ve yorumlanmıştır. Eğitsel iletiler açısından hayal ve düş gücü, doğa sevgisi, hayvan sevgisi, hayvanları korumak, yardımseverlik gibi eğitsel iletiler bakımından zengin olduğu, şiir ve masallar yoluyla çocukları düşünmeye, sorgulamaya, merak etmeye, olaylar arasında bağlantı kurmaya, çıkarımda bulunmaya sevk ettiği istenen mesaja kendilerinin ulaşmaları sağlanmıştır. Şirin'in, şiir ve masallar yoluyla çocukları düşünmeye, sorgulamaya, merak etmeye, olaylar arasında bağlantı kurmaya, neden- sonuç ilişkilerini fark ederek çıkarımda bulunmaya sevk ettiği ve böylece verilmek istenen iletiye kendilerinin ulaşmaları amaçlandığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çocuk şiiri, çocuk masalı, ileti, eğitsel ileti, Mustafa Ruhi Şirin. Educational Messages in the Works of Mustafa Ruhi ŞirinChildren's literature is an important literary field that enables the children tothink more systematically, aims at cultural accumulation, contains the riches of literary language and opens the doors of the children full of excitement. Having an important place among children's literature products poetry and fairy tale's one of the main aim is to gain the necessary educational messages for the literary reader, which leads children from a simple age to a difficult period more than the thought of reading and being reader. The poems, which give the rich messages of literarylanguage to the children, have an important place in children's literature. Fairy tales that provide a wide range of imaginative possibilities and which are suitable for symbolic narrative also have an important place in children's literature. In this respect, Mustafa Ruhi Şirin was one of the important author for the children bysustaining rich, enjoyable and educational content.The aim of this study is to examine children's poetry and fairy tale in terms of Mustafa Ruhi Şirin's works. In this study, poetry books and tales written by Mustafa Ruhi Şirin were discussed in terms of `educational messages` that the children will gain through his works. In this descriptive study, the data were collected through document analysis. Mustafa Ruhi Şirin's 2 fairy tales and 5 children's poetry books were examined.As a result of this study, educational messages were determined and interpreted in children's poems and tales of Mustafa Ruhi Şirin. The works were found `rich` in terms of educational messages such as imagination and imagination, love of nature, love of animals, protection of animals, and benevolence in terms of educational messages. It was concluded that through poems and tales Şirin has encouraged children to think, question, wonder, make connections between events and make inferences by reason and effect and by this way the children reach the messages by themselves.Keywords: Children's poetry, children's tale, message, educational message, Mustafa Ruhi Şirin.
Collections