Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde otantik öğrenmenin dinleme becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde otantik öğrenmenindinleme becerisine etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanması, analizi,hipotezlerin kontrol edilmesi ve yorumlanmasında ön test-son test tek gruplu zayıf deneyseldesenden faydalanılmıştır. Bu araştırma, İstanbul ilinde bulunan bir vakıf üniversitesindekiTürkçe Öğretim Merkezinde, B2 seviyesinde öğrenim gören toplam 22 öğrenciyle yapıldı.Araştırmada çalışma grubuna toplam sekiz hafta süren otantik öğrenmenin ilkeleri dikkatealınarak hazırlanmış dinleme etkinlikleri uygulanmıştır. Etkinliklerin uygulama öncesinde veuygulama sonrasında ön test ve son test yapılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerinanalizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Shapiro- Wilk Testi uygulanarakdağılımın normalliği belirlenmiş, dağılımın çarpıklık ve basıklık değerleri dikkate alınarak daaraştırmada parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada nicel olarak elde edilen verilerüzerinde yapılan istatistiksel analizler sonucunda, öğrencilerin dinlediğini anlama becerisi öntest ve son test sonuçlarında anlamlı düzeyde farklılık oluştuğu gözlemlenmiştir. Ayrıcaçalışma grubunda bulunan öğrenciler farklı değişkenlere göre incelenmiştir. Bu değişkenlerdeTürkiye'de bulunma sürelerine göre anlamlı bir fark bulunmuş, cinsiyet, yaş, ülke, ana dili,bildiği yabancı dil sayısı, faydalanılan kaynaklar ve en çok zorlanılan dil becerilerine göreincelenmiş ve anlamlı bir fark bulunmamıştır. This study aims to research the effect of the authentic learning on the listening skill to teachlearners Turkish language as a foreign language. For this purpose, it is used pre-test and posttest, single group weak, experimental design about data collection, data analysis control andinterpretation of hypotheses. This study has been applied twenty-two pupils who their level isB2 in Turkish Language Learning Centre of a foundation university in İstanbul. In this study,listening exercises that prepared with the principles of the authentic learning has been appliedto sample group during eight weeks. Pre-test and post-test have been done before and after theapplication. SPSS package program has been used in the analysis of the quantitative dataobtained in the research. It is determined normality of distribution as using Shapiro-Wilk Testand parametric tests have been used in the study considering the skewness and kurtosis valuesof the distribution. As a result of statistical analysis on the data obtained quantitatively in theresearch, it has been observed that students' listening comprehension skill make a significantdifference in pre-test and post-test results. In addition, pupils in the sample group have beenexamined according to different variables. These variables have significant differencesaccording to how long the pupils stay in Turkey but gender, age, country, mother tongue, thenumber of foreign languages, the sources used and the most difficult language skills have beenexamined and no significant difference has been found
Collections