Okul öncesi dönem çocuklarının bilim insanı imajlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının bilim insanı imajlarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Kütahya İlinde Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı 2018-2019 eğitim öğretim yılında eğitim gören 5 bağımsız anaokulunda 60-66 ay grubundaki 259 okul öncesi dönem çocuğu oluşturmaktadır.Çalışmanın veri toplama süreci 2 aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada kolay ulaşılabilir durum örneklemesine (convenience sampling) göre seçilen 259 katılımcıya bilim insanı resmi çizdirilmiştir. İkinci aşamada ise resim çizen çocuklar arasından maksimum çeşitliliğe göre seçilen 33 katılımcı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda kız ve erkek çocuklarının bilim insanı imajlarının birbirine yakın olduğu görülmüştür. Aynı sınıfta öğrenim gören çocukların da bilim insanı imajlarının birbirine benzer olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın bir başka bulgusu da, geçmiş yıllarda yapılan çalışmalara benzer olarak, çocukların kalıplaşmış bilim insanı imajına sahip olduklarıdır. Ancak, özellikle teknoloji ve izledikleri çizgi filmlerin etkisiyle çocukların, kalıplaşmış bilim insanı imajından farklı imajlara sahip oldukları da tespit edilmiştir. Yaşadığımız çağa önemli etkisi olan teknolojinin ve medyanın, okul öncesi dönem çocuklarının bilim insanı imajları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. The objective of this research is to reveal the scientist images of pre-school children.The study was conducted by using `Basic Qualitative Research`, one of the qualitative research approaches with the participation of 259 children in 60-66 months group in 5 independent kindergartens of the Ministry of National Education were studied in the 2018-2019 academic year in Kütahya.The data collection process of the study was carried out in 2 stages. In the first stage, 259 participants were selected according to convenience sampling. In the second stage, semi-structured interviews were conducted with 33 participants who were chosen according to the maximum diversity among the children who were drawing. Content analysis was used for data analysis.As a result of the research, it was seen that the scientist images of boys and girls were close to one another and similar images were obtained in the same class, that although findings close to the traditional image were found in the images of the children similar to the previous researches, there was a divergence from the traditional image and that an inclination to the technological products of our age was observed.The finding in the analyses of the thesis in our country that there is a limited study on the scientist image of pre-school children strengthens the belief that this study will contribute to the literature.
Collections