Müzikli etkinliklerle desteklenmiş bireyselleştirilmiş eğitim programının hesaplama güçlüğü yaşayan ilkokul öğrencilerinin başarılarına etkisinin elektrofizyolojik olarak değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada müzikli etkinliklerle desteklenmiş bireyselleştirilmiş eğitim programının hesaplama güçlüğü yaşayan ilkokul öğrencilerinin başarılarına etkisini elektrofizyolojik olarak değerlendirmek amaçlanmıştır. Çalışmada araştırma modeli olarak karma desen araştırması seçilerek nitel ve nicel olan araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kütahya ilinin merkezinde, ilkokul 3. ve 4. sınıfa devam eden öğrenciler arasından hafif düzey özel öğrenme güçlüğü tanısı alan ve matematik dersinde öğrenme güçlüğü yaşayan dört öğrenci oluşturmaktadır. İlkokul 1-4 sınıflar matematik dersi öğretim programı incelenerek 3. sınıf zihinden işlem kazanımlarından toplama ve çıkarma işlemine yönelik 12 adet zihinden işlem kazanımı belirlenmiştir Bu kazanımlara uygun olacak şekilde değerlendirme formu, eğitim modülü ve matematik şarkıları hazırlanmıştır. Eğitim modülünün ve matematik şarkılarının öğrencilerin başarılarına olan etkisini belirlemek amacıyla katılımcılara ön test ve son test olarak değerlendirme formu uygulanmıştır. Ayrıca on iki hafta boyunca uygulanan eğitim modülü ve matematik şarkılarının öncesi ve sonrasında katılımcılara EEG çekimi gerçekleştirilmiştir. EEG çekimleri sırasında katılımcılara zihinden işlemler yapmalarını sağlayacak şekilde 10 adet zihinden işlem sorusu yöneltilmiştir. Elde edilen EEG verilerine ait güç yoğunlukları Matlab programında Welch metodu kullanılarak hesaplanmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin analizi için betimsel analiz tekniklerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin zihinden işlem becerilerinin değerlendirme formu sonuçlarına bakıldığında, eğitim modülü ve matematik şarkılarının öğrencilerin zihinden işlem becerilerini olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca zihinden işlem kazanımlarına yönelik hazırlanan eğitim modülü ve matematik şarkılarının ilkokul öğrencilerinin başarılarını arttırdığı elektrofizyolojik değerlendirmeler ile desteklenerek gösterilmiştir. In this study, it is aimed to evaluate the effect of individualized education program supported by musical activities on the success of elementary school students who have computational difficulties electrophysiologically. Mixed pattern research was selected as the research model and qualitative and quantitative research methods were used together. The study group of the study consists of four students attending 3rd grade and 4th grade in primary school in Kutahya province, diagnosed with mild special learning difficulties and experiencing learning difficulties in mathematic lesson. Evaluation form, training module and math songs were prepared in accordance with these gains. In order to determine the effect of the training module and math songs on the achievement of the students, evaluation form was applied to the participants as pre-test and post-test. In addition, EEG shooting was done to the participants before and after the training module and math songs that were applied for twelve weeks. During the EEG shootings, 10 questions were asked to the participants in order to enable them to perform operations on the mind. The power densities of the obtained EEG data were calculated by using Welch method in Matlab program. Descriptive analysis techniques were used to analyze the qualitative data of the study. As a result of the study, when the results of the evaluation form of the processing skills of the students with special learning difficulties were examined, it was seen that the training module and math songs had a positive effect on the processing skills of the students. In addition, it has been shown that the education module and math songs prepared for the process gains from the mind are supported by electrophysiological evaluations that increase the success of primary school students.
Collections