Sosyal bilgilerin etkin vatandaş yetiştirme amacı açısından eğitime doğrudan ve dolaylı yoldan katkı veren derneklerin işlevselliğinin incelenmesi: Kütahya İli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Bilgiler Programındaki Etkin Vatandaş Yetiştirme Amacı Açısından Eğitime Doğrudan ve Dolaylı Yoldan Katkı Veren Derneklerin İşlevselliğinin İncelenmesiBu çalışma, Sosyal bilgiler programındaki etkin vatandaş yetiştirme amacı açısından eğitime doğrudan ve dolaylı yoldan katkı veren derneklerin işlevselliğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 yılında Kütahya Vakıflar İl Müdürlüğüne bağlı resmi derneklerde görev yapan 25 dernek yöneticisi ve üyesi oluşturmuştur. Veriler, dernek yönetici ve üyelerinin, Sosyal bilgiler programındaki etkin vatandaş yetiştirme amacı açısından eğitime doğrudan ve dolaylı yoldan katkı veren derneklerin işlevselliğine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yerli ve yabancı alan yazının incelenmesi ve uzman görüşüne başvurulması sonucunda oluşturulan `standartlaştırılmış görüşme formu` kullanılarak toplanmıştır. Gerçekleştirilen görüşmeler yoluyla toplanan veriler `betimsel analiz yöntemi` kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde yüzde frekans değerleri incelenmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal bilgiler programındaki etkin vatandaş yetiştirme amacı açısından eğitime doğrudan ve dolaylı yoldan katkı veren derneklerin yeterince faaliyet ve çaba içerisinde olmadıkları görülmektedir. Bazı dernekler etkin vatandaşlık ile ilişkili eğitime dönük neredeyse hiçbir faaliyette bulunmazken, bazı dernekler ise uluslararası bir yapıda faaliyetlerde bulunmaktadır.Anahtar kelimeler: Dernek, eğitim, etkin vatandaşlık, işlevsellik, sosyal bilgiler Investigation of the Functionality of Associations That Contribute Directly and Indirectly to Education for the Purpose of Effective Citizen Training in the Social Studies ProgramThe purpose of this study was to examine the functionality of associations that contribute directly and indirectly to education for the purpose of effective citizen raising in the social studies program. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study. The participants of this study consisted of 25 association managers and members working in the official associations of Kütahya Provincial Directorate of Foundations in 2017-2018. The data were collected by using the stantardized interview form which was formed as a result of examining the literature of domestic and foreign field and applying the expert opinion in order to determine the opinions of the managers and members of the association on the functionality of the associations contributing directly and indirectly to education for the purpose of raising effective citizens in the Social Studies program. Data collected through stantardized interviews were analyzed using `descriptive analysis method.Percentage frequency values were analyzed. As a result of this research, it is seen that the associations that contribute directly and indirectly to education in terms of effective citizen raising in social studies program are not in sufficient activities and efforts. While some associations do almost no activities for education related to effective citizenship, some associations operate in an international structure.Keywords: Association, education, effective citizen, functionality, social studies
Collections