İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin FeTeMM etkinlik uygulamalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 4. sınıf öğrencilerinin Fetemm uygulamaları etkinliklerindeortaya çıkan beceriler ve karşılaştıkları zorlukların neler olduğu araştırılmıştır.Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Küçükçekmece semtindebulunan bir ilkokulda öğrenim gören 27 kişilik bir sınıfta gerçekleşmiştir.Araştırmanın belirlenen dört grup üzerinde çalışılması için öğrencilern rastgeleoluşturulmuş heterojen 4 grup haline getirilmiştir. Uygulanan etkinliktebecerilerin kullanımı ve etkinlik sürecinde yaşanan zorluklar ele alınmıştır.Okulun ve sınıfın belirlenmesi örneklem yöntemlerinden uygun örnekleme görebelirlenmiştir. Araştırmada, temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Fetemmetkinlik uygulamalarında ortaya çıkan beceriler ve yaşanan zorluluklar video vefotoğraf ile kayıt altına alınarak incelenmiştir. Kayıt altına alınan görüntüler venotlar ile öğrencilerin araştırmacının sorularına verdikleri cevaplar, dersinFetemm' e uygun işlenişi ve öğrencilerin uygulama esnasında geliştirdikleribeceriler içerik analiz ile değerlendirilmiştir.Öğrencilere her uygulama için ortalama 45 dakika verilmiş ve bu süreboyunca gruplar video-fotoğraf ile kayıt altına alınmışlardır. Araştırmanın analizi,kaydedilen görüntülerin ve ders esnasında alınan notlar ile içerik analizkullanılarak yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, Fetemm uygulamalarıile destekli derslerin işlenmesi sayesinde öğrencilerin etkinliklerde akıl yürütme,mühendislik, ilişkilendirme ve iletişim becerilerinin ortaya çıktığı ve bubecerilerin uygulamayı olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, Fetemmetkinlik uygulamalarında öğrencilerin anlamada, odaklanmada, malzemekullanımında, zamanı yönetmede ve görev paylaşımında zorluklar yaşadıklarısoucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlara ilişkin öneriler verilmiştir.Anahtar kelimeler: Beceriler, etkinlikler, fetemm, zorluklar In this study, the skills and difficulties faced by the fourth grade students inFetemm applications activities were investigated. The study was carried out in aclass of 27 students studying in an elementary school located in Küçükçekmecedistrict of Istanbul province in the 2018-2019 academic year. In order to study thefour groups identified, the students were randomly formed into 4 heterogeneousgroups. In the applied activity, the use of skills and the difficulties experiencedduring the activity process were discussed. The determination of the school andthe classroom was determined according to the appropriate sampling method.Basic qualitative research design was used in the study. The skills and difficultiesencountered in Fetemm effectiveness applications were recorded by video andphotography. The students' answers to the researcher's questions with the recordedimages and notes, the proper processing of the course to Fetemm and the skills thestudents developed during the application were evaluated with content analysis.The students were given an average of 45 minutes for each application andthe groups were recorded with video-photographs during this period. The analysisof the research was done by using the recorded images and the notes taken duringthe course and content analysis.As a result of the analysis of the data obtained from the research, it wasconcluded that the reasoning, engineering, association and communication skillsof the students emerged in the activities thanks to the processing of the coursessupported by Fetemm applications and these skills positively affected theapplication. In addition, it has been concluded that students experience difficultiesin understanding, focusing, using materials, managing time and sharing tasks inFetemm activity applications. Suggestions are given about the results achieved.Keywords: Activities, challenges, fetemm, skills
Collections