İlkokul öğrencileri için değer bilinçlendirme yaklaşımına dayalı değer eğitimi uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencileri düzeyinde Değer Bilinçlendirme Yaklaşımına Dayalı Değer Eğitimi Uygulamasında yer alan tekniklerin işlevsel olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışma dürüstlük, saygı, sevgi, sorumluluk ve yardımseverlik değerleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma 25 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Eğitim süreci 21 hafta sürmüştür. Değer Bilinçlendirme Yaklaşımına Dayalı Değer Eğitimi Uygulamasının ilkokul öğrencilerinin bilişsel farkındalıklarına etkisini ortaya koyabilmek için yapılan bu çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Öğrencilerin çalışma öncesinde belirlenen değerlerle ilgili Değer Bilinçlendirme Yaklaşımının hedeflerine yönelik sahip oldukları bilgi durumları ile çalışma sonrasında sahip oldukları bilgi durumları ön test ve son test uygulaması ile karşılaştırılmıştır. Veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edilmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Yapılan çalışma sonunda gerçekleştirilen uygulamada yer alan tekniklerin işlevsel olduğu ve öğrencilerde bilişsel farkındalık oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte öğrenciler değerleri daha doğru tanımlayabilmişler, davranışlardaki değerleri doğru tespit edebilmişler, değerleri hem kendileri hem de başkaları için öngörebilmiş ve kendileri için ideal bir değer belirleyip nedenlerini belirtebilmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Değer, Değer Eğitimi, Değer Eğitimi Yaklaşımları, Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı The aim of this study is to determine whether the techniques included in the Value Education Practice Based on the Value Consciousness Approach at the level of primary school students are functional. The study was carried out with the values of honesty, respect, love, responsibility and benevolence. The research was carried out with 25 students. The training process took 21 weeks. Semi-experimental method was used in this study to reveal the effect of Value Education Application Based on Value Consciousness Approach on the cognitive awareness of primary school students. The knowledge status of the students towards the goals of the Value Consciousness Approach regarding the values determined before the study and the knowledge status they have after the study were compared with the pre-test and post-test application. The data were analyzed with Wilcoxon Signed Ranks Test and the findings were interpreted. At the end of the study, it has been revealed that the techniques in the application performed are functional and create cognitive awareness among students. In addition, students were able to define the values more accurately, to determine the values in behavior correctly, to predict the values both for themselves and for others, and to determine the ideal value for themselves and why. Keywords: Value, Value Education, Value Education Approaches, Value Consciousness Approach
Collections