İlköğretim 2. sınıf matematik dersi çarpım tablosunun öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ile öğretimin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim 2. sınıf Matematik dersi çarpım tablosunun öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımının kullanımının öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada kontrol gruplu ön ve son test deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunu oluşturmak amacı ile Çanakkale ili merkez ilköğretim okullarından yedi tanesi incelenmiştir. Araştırmada deney ve kontrol gruplarının seçilmesinde, bu okullardaki donanımın ve öğrencilerin sosyo ekonomik ve kültürel düzeylerinin birbirine yakın olmasına özen gösterilmiştir. Deney ve kontrol grupları oluşturulurken, öğrencilerin Türkçe Okuduğunu Anlama ve Matematik başarılan bakımından denk olmaları esas alınmıştır. Çanakkale il merkezinde yer alan ilköğretim okullarından Barbaros Hayrettin Paşa İlköğretim Okulu 2-A ve 2-B şubeleri deney; Mustafa Kemal ilköğretim Okulunun da 2-A ve 2-B şubeleri kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney grubu 64, kontrol grubu ise 70 öğrenciden oluşmuştur. Deneysel çalışmalar, haftada 4 saat olan Matematik dersinin 3 saatinde 7 hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmada aktif öğrenme yaklaşımına uygun toplam 42 etkinlik gerçekleştirilmiştir. Bu aşamada kontrol grubunda geleneksel öğretime devam edilmiştir. Araştırmanın verilerini elde etmek için her iki gruba, deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda birer matematik basan testi eş zamanlı uygulanmıştır. Son testte de ön testteki aynı sorular sorulmuş ve değerlendirilmiştir. ön test ve son test olarak uygulanan testin sonuçlan, t ve f testi gibi istatistiksel teknikler yardımıyla karşılaştırılmışım Elde edilen bulgular doğrultusunda, İlköğretim 2. sınıf Matematik dersi çarpım tablosunun öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı, geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında öğrencilerin `bilgi` düzeyindeki basanlarım etkilemediği; ancak 'havrama`, `uygulama` ve `genel basan` düzeylerini anlamlı derecede arttırdığı sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Matematik öğretimi; İlköğretim; Aktif öğrenme yaklaşımı; Çarpım tablosu öğretimi m ABSTRACT The main aim of this study is to identify the effect of the using the active learning strategy in teaching of multiplication table in mathematics. This is an experimental study with sampled and controlled by first and final tests. Seven primary school, which are in the center of Çanakkale province, were reviewed as experimental and control groups of the study. For selecting the experimental and control group of study, we took great care to study on similar groups in terms of socio-economic and cultural levels of students. Furthermore, as selecting the groups of study, the similarity of students scores for tests concerning with the Turkish and math have been based. The experimental groups of the study were conducted on the classes 2- A and 2-B of Barbaros Hayrettin Paşa Primary School, and the control group was conducted in Mustafa Kemal Primary School 64 students from experimental group and 70 students from control group were included in this study. The experimental studies were continued along 7 weeks, as 3 hours of math lesson per week. 42 activities were performed in the study and in this step the conventional education continued in control group. To gather the data for the study, a math test was applied as isochronal for the experimental and control groups in the beginning and final The math tests were applied in same week. The questions of the first and final tests were the same. The results of the first and final tests were compared with each other by `t` and `f test. The findings of study showed that, as compared with conventional method, the active learning strategy did not effect the students' success at the level of knowledge, but it increased the students' success at the levels of comprehension, application and general success. ivKey Words: Math teaching; primary education; active learning strategy; instruction of multiplication table.
Collections