Müfredat laboratuvar ilköğretim okullarında planlı okul gelişimi sürecinde stratejik plan geliştirme sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada Türkiye'de bulunan Müfredat Laboratuvar İlköğretim Okullarında görev yapan Okul Gelişim Yönetim Ekiplerinin okullarının stratejik planlarını geliştirme süreçlerine ve plan hedeflerinin belirlenmesine ilişkin karşılaştıkları güçlüklere yönelik görüş ve düşüncelerinin belirlenmesi, ekip üyelerinin kişisel özellikleri ile görüş ve düşünceleri arasında anlamlı fark bulunup bulunmadığının saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın literatür kısmında stratejik planlamanın gelişimi, eğitimde stratejik planlama konularına değinilmiş, laboratuvar okulları, Türkiye'de Müfredat Laboratuvar Okulları ve Planlı Okul Gelişim Modeli stratejik planlama sürecinde incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde olup uygulama aşamasında Türkiye'de yürütülen 147 İlköğretim Müfredat Laboratuvar Okulu 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılı Okul Gelişim Yönetim Ekibi üyeleri araştırmanın evreni olarak belirlenmiştir. Araştırmada, random teknikle seçilen 29 MLO OGYE üyelerine anket formları sunulmuştur. Elde edilen veriler frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve scheffe test istatistik yöntemleriyle SPSS ( Sosyal Bilimler İçin istatistik Paket Programı ) kullanılarak analiz edilmiştir. İlköğretim MLO'larda stratejik plan geliştirme güçlüklerine ilişkin OGYE üyelerinin görüşleri üç boyutta ele alınmıştır. Birinci boyut olan sisteme yönelik ve ikinci boyut olan hedef belirlemeye yönelik sorunlara ilişkin görüşler genelde olumlu `katılıyorum` düzeyinde görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak OGYE üyelerinin kişisel özellikleri ile stratejik plan geliştirme sürecinde karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklar olduğu saptanmıştır. Üçüncü boyutta yer alan OGYE üyelerinin görüş ve önerileri, bu okulların MLO standartlarına ulaştırılması, okulların önem ve gerekliliğinin kurum ile çevresine yeterince anlatılması, stratejik planlamaya tüm kurumun inanması önerilerinde yoğunlaşmıştır. ABSTRACT The purpose of this study is to determine the problems associated with the strategic planning process and planning targets in Laboratory Primary School in Turkey. After the introductory chapter, part of this report covers information about development of strategic planning and strategic planning in education. Also planned school development model is examined from strategic planning point of view. This study is conducted as an example descriptive model. The sample of study includes 29 out of 147 Laboratory Primary School. The sampling process is made randomly by exluding the proviences of Istanbul, Ankara and İzmir. Data obtained by the questionnaire were analyzed through the descriptive statistics, t-test, one way analysis of variance and scheffe test by the SPSS for windows statistical package program. The ideas of members of School Development Teams in Laboratory Primary Schools about strategic planning was investigated in three dimension. The result indicated that the problems of strategic planning includes system as the first dimension and target definition as the second dimension were applied at the level of `acceptance` affirmative. The result also reveals that there is significant difference among the ideas of members of School Development Teams on subject according to the independent variables. The ideas and advices of members of School Development Teams as the third dimension were investigates that, the schools should get the standart of laboratory school, the significant and necessity of these school should announce the assocation and its environment. All members of the committe should believe that strategic planning İs very useful.
Collections