An investigation into the impact of matched learning and teaching styles on student success in ELT prep classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İngilizce Dili Eğitimi bölümündeki hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin; algısal öğrenme üslupları, ve zaman tercihleriyle; bu sınıflarda ders veren öğretim elemanlarının öğretme üsluptan arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Birincisi, öğrencilerin öğrenme üslupları ile öğretmenlerin öğretme üsluplarının uyuşmasının, öğrenci başarısı üzerine etkisi araştırmak; ikincisi, öğrencilerin öğrenme açısından zaman tercihleri ile okul basanları arasındaki ilişkiyi okula gidiş saatleri (birinci öğretim ve ikinci öğretim) açısından incelemektir.. Bu çalışma nicel araştırma yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Yukarıda belirtilen hedeflere ulaşmak için, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü hazırlık sınıflarında okuyan 46 öğrenciye, ve bu sınıflarda ders veren 6 öğretim elamanına, Öğrenme Üslubu Belirleme ve Öğretme Üslubu Belirleme anketleri uygulanarak veriler toplanmıştır. Öğrenme üslupları ile öğretme üslupları arasındaki farkın uyuşan üsluplar açısından etkisini ölçmek için güz dönemi başında yapılan muafiyet sınavı ile bahar dönemi sonunda yapılan final sınavı sonuçlan kullanılmıştır. Elde edilen veriler, tanımlayıcı istatistikler (descriptive statistics), Pearson korelasyonu (Pearson Product Moment Correlation), ve ANOVA teknikleri kullanılarak SPSS 10.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Tanımlayıcı istatistik sonuçlan, yabancı dil (İngilizce) öğrenen öğrencilerin en çok yaparak ve görerek öğrenmeyi tercih etmelerine rağmen, öğretim elamanlarının en çok duyumsal ve görsel öğretme üsluplarını kullanmayı tercih ettiklerini göstermiştir. Muafiyet ve final sınavı ortalamaları her ders için artış gösterse de; bu artış öğrenme ve öğretme üsluplarının uyuşması acısından incelendiğinde; sadece duyarak ve yaparak öğrenen öğrencilerin, ders elemanının yoğunlukla bu üsluplara uyan öğretim tekniklerinin kullanıldığı derslerdeki notlarında bir atış olduğu ortaya çıkarılmıştır. Diğer öğrenme ve öğretme üsluplarının uyuşmasının öğrenci basan üzerinde bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir.IV Öğrencilerin ve öğretim -elamanlarının daha çok sabah saatlerinde öğrenme ve öğretme konusunda daha enerjik ve hazır oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak öğrencilerin zaman tercihlerinin öğrenci başarısını o kadar etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda öğrenme ve öğretme üsluplarının uyuşmasının öğrenci başarısını etkileyebileceği ancak üslupların uyuşması öğrenci başarısını etkileyen tek faktör olmadığı ve daha bir çok faktörün olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This study investigated the relationship between students' perceptual learning styles and time preferences, and instructors' teaching styles at prep classes in the department of English Language Teaching at Çanakkale Onsekiz Mart University. The purposes of the study were, (a) to examine the effect of the matched learning and teaching styles on academic achievement, (b) to determine the relation between students' time preferences and their success in terms of school hours for both Day and Evening Classes. The study was conducted through quantitative research methodology. In order to achieve the aims stated above, the data were collected from 46 students and 6 instructors' of prep classes in the ELT Department at Çanakkale Onsekiz Mart University, by means of a Learning Style Questionnaire and Teaching Style Questionnaire. To test the difference between learning and teaching styles in terms of matched ones, the exemption exam scores which were achieved at the beginning of the fall term, and the students' final exam scores at the end of the spring term, were considered as pre-test and post test scores. The obtained data were analysed by using descriptive statistics, Pearson Product Moment Correlation Coefficient, and ANOVA techniques on SPSS 10.0. Descriptive statistics showed that most of the EFL students preferred to receive information through kinaesthetic and visual learning styles while instructors predominantly preferred to use auditory and visual teaching styles. Although the pre test scores of the students increased in post-test exam, when the case is investigated by means of matched learning and teaching styles only auditory and kinaesthetic learners' exam scores had improved significantly in the courses whose instructors predominantly preferred auditory and kinaesthetic teaching styles. For the other matched learning and teaching styles, there was not any significant relationship.Moreover, it was found that both students and instructors were more energetic and ready for learning and teaching in the morning hours, although ANOVA analysis did not reveal an effect of students' preferences for study hours on their success. This study concluded that matched learning styles and teaching styles might have a positive effect on academic achievement but the concept of matching is not the only factor in being successful as there are a number of other considerations, which affect language learning.
Collections