EFL Teachers` effectiveness in testing and evaluating student performance in English as a foreign language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma öğretmenlerin, öğrencilerinin yabancı dil olarak ingilizce'deki başarılarını ölçme ve değerlendirme konusundaki etkinliklerini belirleme amacıyla oluşturulmuştur ve söz konusu öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda hizmet-içi eğitim seminerlerine ihtiyaç duyup duymadıklarıda ortaya konulmaya çalışılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin en faydalı buldukları ve en sık olarak kullandıkları test teknikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışma Çanakkale ili sınırlarındaki hazırlık sınıfı olan dokuz lisede görev yapmakta olan 23 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin, öğrencilerinin başarısını ölçme ve değerlendirmedeki etkinliklerini, öğretmenlerin altyapısını, ölçme ve değerlendirme konulu hizmet içi seminerlere ihtiyaç duyup duymadıklarını ve en faydalı ve en sık olarak kullandıkları test teknikleri kendilerine sunulan anketle belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada kullanılan anket araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Elde edilmiş olan veriler `Tanımlayıcı İstatistikler` (Descriptive Statistics), `T-test` (t-test), `Post Hoc Scheffe Tests Multiple Comparisons`, `Independent Samples Test`, `Korelasyon` ve `Varyans Analizi` (One-way ANOVA) teknikleri kullanılarak SPSS (10.00) programıyla analiz edilmiştir. Tanımlayıcı istatistikler İngilizce öğretmenlerine yeterli derecede hizmet-içi eğitim seminerlerinin sunulmadığım ve öğretmenlerin, kendilerini öğrencilerinin dildeki başarısını ölçme ve değerlendirmede çok fazla yeterli hissetmediklerini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca eğitimleri esnasında aldıkları ölçme ve değerlendirme konulu derslerin çalışma hayatlarında da yeterli olduğunu düşünmemektedirler. Ayrıca, tanımlayıcı istatistikler yazma becerisini ölçmede en sık ve en faydalı bulunan soru tekniği olarak boşluk doldurma (gap filling), konuşma becerisini test etmede ise en sık ve faydalı bulunan teknik sesli okumadır (reading aloud). Ayrıca okuma becerisiniölçmede parçayla ilgili doğru-yanlış (true-false) test tekniği çok sık kullanılmasına rağmen öğretmenler, çoktan seçmeli soru (multiple-choice questions) tekniğini okuma becerisini test etmede en faydalı olarak bulmaktadırlar. Son olarak, dinleme becerisini test ederken öğretmenlerin en faydalı buldukları ve sık olarak kullandıkları soru tipi cümle ve diyalogları anlama ile ilgili soru tipleridir. SPSS programıyla yapılan varyans analizi (ANOVA) sonuçlarına göre kullanılan test tekniklerinde sıklık ve faydalılık konusunda belirgin bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Bunlara ek olarak T-testi Grup İstatistikleri sayesinde her soru tipinin kullanımındaki sıklık ve faydalılık öğretmenlerin cinsiyetlerine göre kıyaslanmış olup belirgin bir farka rastlanmamış, ve yapılan korelasyonlarla yazma, konuşma, okuma ve dinleme becerilerini ölçmede kullanılan soru teknikleri arasında bir ilişki saptanamamıştır. Bu çalışma sonucunda İngilizce öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme konusunda kendilerini tam olarak yeterli hissetmedikleri ve bu konudaki bilgilerinin daha da geliştirilmesi gerektiği sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca bu öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Bu seminerler, Milli Eğitim Bakanlığınca ya da Eğitim Fakültelerinin İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Programı tarafınca düzenlenebilir. Ancak bu seminerlerin güncel ve sunulacak olan tekniklerin kullanışlı olması ve öğretmenlerden sistemli olarak geri dönüt alınması gerekmektedir. ABSTRACT This study aimed to explore teachers' effectiveness in testing and evaluating students' performance in English as a foreign language and determine whether the teachers feel the need for in-service training seminars or not. It further aimed to explore the most useful and the most frequently used testing techniques by the teachers. The study was conducted at nine high schools in Çanakkale with the twenty-three teachers of English language who were currently teaching in the preparation classes of the high schools. The study was conducted through survey research methodology. In the study, data were collected from the EFL teachers through a questionnaire, in which participants answered questions, in order to determine their effectiveness in testing and evaluating students' performance, the teachers' background, their participation in in-service training seminars on testing and evaluating students' performance, and the frequency and usefulness of the testing techniques. The questionnaire was developed by the researcher herself. The data obtained through the questionnaire were analysed via `Descriptive Statistics`, `Post Hoc Scheffe Tests Multiple Comparisons`, `One-way ANOVA`, `T-test`, `Independent Samples Test`, and `Correlation` by using Statistical Package for Social Sciences (SPSS 10.00). Descriptive Statistics showed that the teachers are not provided with frequent in-service training seminars and do not totally feel qualified in testing and evaluating the students' performance. Further, the courses on testing and evaluation they attended during their university training were not considered to be sufficient by the EFL teachers. However, Descriptive Statistics revealed that gap filling testing technique is the most useful and the most frequently used technique while testing the writing skill, in testing speaking reading aloud is the most frequently used, and believed to be the most useful one. Also, true-false questions are frequently used by the teachers when testing the reading skill, but multiple choice questions is considered to be the most useful one. When testing the11 listening skill, the teachers pointed out that understanding sentences and dialogues is the most frequently used and found to be the most useful testing technique. One-way ANOVA test results showed no significant differences for the usage and usefulness of testing techniques. Next, T-Test Group Statistics showed the mean value of the usage and usefulness of each testing skill according to the gender of the participants of the study. Finally, the Correlations revealed that there are no relationships between the usages and usefulness of writing, speaking, reading, and listening testing techniques. This study concludes that the skills of EFL teachers in testing and evaluation should be improved as the teachers do not totally feel themselves successful in testing and evaluating the students' performance in English. Further, these teachers feel the need for in-service training seminars on testing and evaluation. This can be realized by organizing in-service training seminars. These seminars can be arranged by the Ministry of Education, or by the ELT departments of faculties of Education. However, it must be ensured that the content of the seminars is up-to-date, the techniques are practical for the teachers to use, and systematic feedback should be received from the teachers.
Collections