An investigation into effects of motivational factors and attitudes of primary school students on learning English as a foreign language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET Bu çalışma, tutumun ve güdülenmenin, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen ilköğretim öğrencileri üzerindeki etkilerim belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Bu çalışma ayıca, cinsiyetin, yaşın ve sosyo-ekonomik seviyenin, yabancı dil olarak İngilizce öğrenmedeki tutum ve güdülenme üzerindeki etkisini de araştırmıştır. Güdülenme seviyesinin akademik başarı ile ilişkisi de bu çalışmada ayrıca araştırılmıştır. İki pilot çalışmanın ardından, ana çalışma, dört farklı ilköğretim okulundaki dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencileri arasından 193 katılımcı ile yürütülmüştür. Veri toplamada, Motivasyon ve Tutum Anketi ve Sosyal Statü Anketi olarak iki farklı enstrüman kullanılmıştır. İki farklı enstrümandan elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla iki ana başlık altında değerlendirilmiştir. Analizin ilk bölümü, kişisel farklılıklar (cinsiyet, yaş ve sosyal sınıf) ve tutum arasındaki ilişkiyi bulmayı amaçlamıştır. Verilerin niceliksel analizi kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha fazla olumlu tutuma sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, dördüncü sınıf öğrencileri, sekizinci sınıftakilerden daha olumlu tutum sergilemişlerdir. Aynı zamanda, tutumdaki sosyal grup farklılıkları, üst ve orta gruplar arasında bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. Analizin ikinci bölümü, güdülenme ile cinsiyet, yaş ve sosyal sınıf gibi kişisel farklılıklar arasındaki olası ilişkiyi bulmak için yürütülmüştür. Sonuçlar, dördüncü sınıf öğrencilerinin sekizinci sınıftakilere göre daha yüksek seviyede güdülendiğini ortaya koymuştur. Diğer önemli bir sonuç da kızların erkeklerden daha yüksek seviyede güdülenmeye sahip olduğudur. SPSS programıyla yapılan varyans analizi (ANOVA), öğrencilerin güdülenmeleri ile akademik başarılan arasında olumlu bir ilişki olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, bu çalışma, güdülenmenin ve tutumun yabancı dil öğrenmedeki öneminin altnı çizerek ve sonraki araştırmalara öneriler getirerek sonuçlanmaktadır. ABSTRACT This study was carried out to investigate the effects of attitudes and motivational factors on primary school students learning English as a foreign language. This study also investigated the influence of gender, class, and socio economic level on motivation and attitudes in FLL. The relationship between the level of motivation and academic achievement in English lessons was also investigated in this study. After organizing two pilot studies, the main study was carried out with 193 participants from four different primary schools in Çanakkale among fourth and eighth graders. Two different instruments, -a Motivation and Attitude Questionnaire and a Social Status Questionnaire- were used to obtain the data. The data obtained from the two different instruments were evaluated by SPSS under two main headings. The first part of the analysis aimed to find out the relationship between attitudes and individual differences of the learners (gender, class, and social class). The quantitive analysis of data showed that female students had more positive attitudes when compared to the males. Furthermore, the fourth grade learners displayed more positive attitudes than the eighth graders. Also, social group differences in attitudes revealed a difference between upper and middle classes. The second part of the data analysis was carried out to find the possible relationship between motivation and individual differences such as gender, class, and social class. The results revealed that fourth graders have higher levels of motivation than the eighth graders. Another important finding was that female learners have higher levels of motivation than the male learners. Independent Samples T-Tests and analysis of variance (ANOVA) on SPSS indicated a positive relationship between motivations of the learners and their academic achievement. Finally, the study concludes by underlining the importance of motivation and attitudes in FLL and states implications for further research.
Collections