İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleğe bağlılıkları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin mesleklerine olan bağlılıklarının saptanması amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu araştırma ile ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin mesleklerine ilişkin görüşlerinden yola çıkılarak, öğretmenlik mesleğine olan bağlılık düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Bir başka yönden ise, kişisel özellilerinin mesleklerine olan bağlılıklarına etki edip etmediği ve aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı belirlenmiştir. Araştırmada konuya temel olma anlamında; öğretmenlik, öğretmenlik mesleği, meslek, iş, çalışma, mesleğe bağlılık gibi konular incelenmiştir. Araştırma tarama modeli ile yapılmış olup, çalışma evrenini Çanakkale İlinde bulunan ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anketin, 257 öğretmene uygulanması ile toplanmıştır ve elde edilen veriler frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü Anova Testi ve Duncan Testleriyle SPSS (Sosyal Bilimler için istatistik Paket Programı) kullanılarak analiz edilmiştir. İlköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin mesleğe bağlılıklarıyla ilgili görüşleri üç temel boyutta ele alınmıştır. Birinci boyutta mesleği ile ilgili görüşleri, ikinci boyutta mesleğin icrası ile ilgili görüşleri, üçüncü boyutta mesleğin sürdürülebilirliğiyle ilgili görüşleri tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak öğretmenlerin görüşleri arasında cinsiyet, branş, mezun olunan okul ve çalışma süreleri bakımından anlamlı farklar olduğu saptanmıştır. 11 ABSTRACT This study aims to explore the opinions of teachers who are working for primary schools about their commitment to teaching profession. Also, this study intends to determine the level of teacher commitment to profession in the light of their opinions about the profession. In addition to this, whether the demographie characteristics influenced the level of teacher commitment and whether there were a significant difference between them were determined. In this study, the fundamental concepts like teaching, teaching profession, profession, job, work, occupational, commitment were examined. Thes descriptive study's population is determined as, teacher who are working in primary schools in Çanakkale province. The qestionnaire is conducted to 257 teachers. Acquired data was analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciiences) by calculating frequency, percentage and by using T-test, One- Way Anova and Duncan tests. The teachers' who are working in primary schools opinions about their commitment level to the teaching profession were taken into consideration in there aspects. The first aspect was opinions about profession; second one was opinions about performing the profession; and the third one was, opinions about continuing the profession. According the results, significant opinion differences were found among teacher's gender, branche, attended school, and seniority.
Collections