Öğretmenlerin kariyer sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu araştırma, ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin kariyer sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşlerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu araştırma ile ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin kariyer sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşlerinden yola çıkarak, öğretmenlik mesleğinin kendisi ile ilgili değerlendirmeleri saptanmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda, öğretmenlerin kariyer sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşlerine kişisel özelliklerinin etki edip etmediği ve aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı belirlenmiştir. Araştırmada, meslek ile birey arasındaki ilişkiyi ortaya koyma anlamında temel olabilecek, çalışma ve insan, çalışmanın anlamı, meslek ve meslek seçimi, bir meslek olarak öğretmenlik gibi konular incelenmiştir. Araştırma tarama modeli ile yapılmış olup, çalışma evrenini Çanakkale İlinde bulunan ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama aracı ile yapılan pilot çalışma sonucunda, anketin güvenirlik katsayısı oc=.7038 olarak bulunmuştur. Anket, 489 öğretmene uygulanmış ve elde edilen veriler frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü anova testi ve scheffe testleriyle SPSS (Sosyal Bilimler için İstatistik Paket Programı) kullanılarak analiz edilmiştir. İlköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin kariyer sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşleri beş temel boyutta ele alınmıştır. Birinci boyutta sorgulanan öğretmenlik mesleği ile ilgili genel görüşlere ilişkin cevapları ve beşinci boyutta sorgulanan okul yönetimine ilişkin görüşleri olumlu, ikinci boyutta sorgulanan mesleki gelişim -ile ilgili görüşleri ise olumsuzdur. Dördüncü boyutta sorgulanan çalışma ortamı ile ilgili değerlendirmeleri `orta` düzeyde olup, üçüncü boyutta sorgulanan ekonomik durum ile ilgili ifadeye verdikleri cevaplar `maddi gelir sağlamak amacıyla ek bir iş yapmadıkları` şeklinde olmuştur. Ayrıca, araştırmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak öğretmenlerin görüşleri arasında cinsiyet, branş, mezun olunan okul ve kıdem bakımından anlamlı farklar olduğu saptanmıştır. ABSTRACT This study aimed to explore the opinions of teachers who are working in primary schools about the problems that they experience in the career cycle. Also, this study intended to determine teachers' points of view about the teaching profession itself by way of their opinions about the problems that they live in career cycle. At the same time, the effect of teachers' personal characteristics on their opinions about problems that they live in career cycle was determined. In this study, the concepts that constitute a fundamental approach about the relationship between profession and individual were examined. These concepts were; work and human, the meaning of work, profession and choosing a profession, teaching as a profession. This descriptive study's population was determined as, teachers who are working in primary schools in Çanakkale province. The reliability of the questionnaire was a=.7038. The questionnaire was conducted to 489 teachers. Acquired data was analysed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) by calculating frequency, percentage, and by using t-test, One Way Anova and Scheffe tests. The teachers' opinions who are working in primary schools about the problems that they experience in career cycle were taken into consideration in five aspects. According to results, opinions seemed to be positive in first and fifth aspects which were general opinions about the profession and school administration, and the opinions about second aspect which was professional development seemed to be negative. Teachers' opinions about working conditions which was the fourth aspect are `middle` level, and the third aspect which was economical situation was considered as `I don't do extra work to get more money`. In addition, opinion differences found between teachers' gender, branch, attended school and seniority.
Collections