Show simple item record

dc.contributor.advisorAypay, Ahmet
dc.contributor.authorUzun, Mutlu
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:32Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:32Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2021-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608108
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, üniversiteye geçişte akademik başarı ve sosyal geçmişin etkileri incelenmektedir. Etkisi incelenen bu faktörler öğrencinin cinsiyeti, öğrenim gördüğü lise türü, geçmişteki akademik başarısı, ailenin aylık geliri, anne-babanın öğrenim düzeyi ve mesleği ile ilgilidir. Çanakkale il merkezinde 11 'i mesleki, 6'sı genel olmak üzere toplam 17 lise bulunmaktadır. Araştırmanın örneklemini 2002- 2003 eğitim öğretim yılında 5 'i mesleki ve 5'i genel toplam 10 lisenin son sınıfında öğrenim gören 431 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubundaki öğrencilere Aypay ve Işık tarafından 2001 yılında geliştirilen `Mesleki Rehberlik Durum Tespit Anketi` uygulanmıştır. Araştırma tarama modeline dayalıdır. Toplanan veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiş ve önceden hazırlanan hipotezler sınanmıştır. Araştırma bulgularına göre çıkan sonuçlar şu şekilde özetlenmiştir: Cinsiyet, annenin öğrenim durumu, ailenin gelir durumları ve okulla olan ilişkileri ve okulda öğrenim görülen bölüm üniversiteyi kazanmayı kestirmeye yardım eden değişkenlerdir. Buna göre üniversiteye geçişte erkek öğrenciler kız öğrencilere, sözel yetenekteki öğrenciler ise diğer bölümdeki öğrencilere göre daha avantajlıdır. Öğrencilerin annelerinin öğrenim durumu, ailenin gelir durumları ve okul aile iletişimi arttığında üniversiteye geçişleri de artmaktadır. Öğrencilerin ortaöğretim not ortalamaları, babanın öğrenim durumu, anne babalarının mesleki durumları, okulda aldıkları rehberlik hizmetleri, çalışma saati, öğrenim gördükleri okul türü ve dershane değişkenleri üniversiteye girişte etkili değildir, öğrencilerin üniversiteye geçişleri okul türüne, anne ve babanın mesleki durumuna, okuldaki rehberlik hizmetine, dershaneye gidip gitmemesine ve çalışma saatlerine bağlı olarak değişmemektedirAnahtar kelimeler : Üniversiteye Geçiş : Akademik Başarı : Sosyal Geçmiş
dc.description.abstractSUMMARY In this study, the effects of academic achievement on the entrance to university and social background are examined. These factors about the student's academic achievement, type of high school, socioecomic status af the family, education level of parents and their occupations. There are a totall of 17 lycees in Çanakkale. The 1 1 of them are vocational high schools and 6 of them are general high schools. 43 1 students who are studying in the senior (11th grade) of 5 different vocational and general high schools in 2002-2003 academic year in Çanakkale included in the sample of this study. `The Survey Vocational Guidance` which was developed by Aypay, Aypay and Işık İn 2001 was used. The research is a descriptive study in which the survey model is used. The data analyzed through SPSS programme. The results of the study: Gender, mother's educational level, parental income and parental relations with the high school are factors that help students to attend to a university. According to the results of this study, boys are more advantageous than girls, students who attend in social science departments in high school are more advantageous than others on the entrance to the university. If there is an increase in the education level of mother, parental income and their relationship with the school, there is also an increase in the likelihood of students' success in the university entrance exams. On the other hand, the average of students' elementary school grades, the education level of father, the occupations of parents, guidance, hours of studying, the school that students are attending in and private courses are found to be less effective on theentrance to the university. As a result, entrance to university is not depend on the type of school, occupation of parents, guidance, private course and the hours of study. Key Words: Entrance to the University : Academic achievement : Social Background IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversiteye geçişte akademik başarı ve sosyal geçmişin etkileri
dc.title.alternativeAcademic achievement and social backgraund which effects being to university student
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid180151
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid160935
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess