İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim 7. Sınıf Fen Bilgisi dersi ?Kuvvetve Hareketin Buluşması-Enerji? ünitesinde yer alan Kuvvet ve Hareket konularınınİşbirlikli Öğrenme yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini tespitetmektir.Araştırmada ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Deney vekontrol gruplarını belirlemek için Çanakkale İl merkezinde bulunan sosyo-ekonomikve kültürel seviyeleri eşit olduğu varsayılan altı okula ait toplam on şubeye ?FenBilgisi Başarı? testi ve ?Türkçe Okuduğunu Anlama? testi uygulanmıştır. Butestlerde Mustafa Kemal İlköğretim Okulu 7/A, 7/B ve 7/C şubeleri deney grubu,Barbaros Hayrettin Paşa İlköğretim Okulu 7/A ve 7/B şubeleri kontrol grubu olarakbelirlenmiştir.Çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanmış İşbirlikli öğrenme yöntemineuygun Kuvvet ve Hareket konularına ait 28 adet Fen bilgisi etkinliği uygulanmıştır.Bu esnada kontrol grubunu oluşturan şubeler geleneksel öğretime devam etmişlerdir.Araştırma verilerini elde etmek için deney ve kontrol grubuna Ön test ve Son testioluşturan ?Fen Bilgisi Başarı? testi aynı hafta içinde uygulanmıştır. Ön test ve Sontest sorularının değerlendirmesinde t ve F testi kullanılmış ve Sosyal Bilimler içinİstatistiksel Paket (SPSS 10.0 for Windows) programından faydalanılmıştır.Elde edilen verilerin analizinde, İlköğretim 7. sınıf Fen bilgisi dersinde Kuvvet veHareket konularının öğretilmesinde öğrencilerin ?bilgi?, ?kavrama?, ?uygulama? ve?genel? başarılarını artırmada, İşbirlikli öğrenme yönteminin geleneksel öğrenmeyöntemine göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi; İşbirlikli Öğrenme Yöntemi; Öğrenci Başarısı;Birlikte Öğrenme Tekniği, İlköğretimiii The main aim of this research is to find the effect of cooperative learning in students?success in learning Force and Motion subjects in ?Force and Motion together -Energy? unity of 7th Grade science course.In this study, pretest and posttest control group design is used. In order to selectexperiment and control groups, ?Science Success? Test and ?Turkish TextUnderstanding? Test are applied to 10 classes that belong to 6 schools that have samesocio-economic and cultural condition in Canakkale city. At the end of these tests,7/A, 7/B and 7/C classes from Mustafa Kemal Primary Education School are chosenas experiment group and 7/A, 7/B classes from Barbaros Hayrettin Paşa PrimaryEducation School are chosen as control group. Twenty eight science educationactivities that are based on Cooperative Learning and about Force and Motion areapplied by researcher in this study. During this time, control group classes continuedto their education using traditional techniques. Science Success Test that containspretest and posttest is applied to experiment and control groups at the same weeks inorder to obtain research data. Pretest and Posttest questions are evaluated using ?tand f test? and ?Statistical Packet? (SPSS 10.0 for Windows) is used for SocialSciences.The analysis of the obtained data showed that Coopeartive learning technique ismore effective than traditional learning methods in teaching Force and Motionsubjects in Primary Education 7th grade Science course by increasing the?knowledge?, ?understanding?, ?practice? and ?general? success of the students.Keywords: Science, Cooperative Learning Method, Student?s Success, Learningtogether technique, Primary Educationiv
Collections