Resim sanatında iç mekan olarak `Ev içi konulu resimler`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETlk örneklerinden bugüne resim sanatında konu sorunu, sanatçının eserindeyansıtmak istediği bakış açısını anlamamıza yardım eden önemli öğelerden biridir.Her çalışmanın başlangıcında düşünsel olarak belirlenen konu soyut çalışmada davarlığını gösterir. Çeşitli dönemlerde sanatçının, farklı kişi ya da sistemlerin istekleridoğrultusunda resim yapması konuların da değişmesine neden olurken, kutsalöykülerin açık ve etkileyici anlatımından, gerçeğe uygun doğa betimlemelerine doğrugelişen süreçte sanatçı da konu seçmede özgürleşir. Konuda özgürleşmenin verdiğietkiyle, doğallığın ve sıcaklığın yansımış olduğu ev içlerini resmetme isteği de ağırlıkkazanır. ç mekan resimlerinde ortamın ön plana çıkarılmış olması, ayrıntı vedekoratif nesnelerin belirli bir perspektif içinde verilmesi daha sonraki dönemlerdedoğalcılığa ve gerçekçiliğe giden yolu açar.17. yüzyılda Tür (genre) resmi içinde, insanın güncel uğraşlar içinde elealınmasıyla beraber iç mekanların da konu içinde yer aldığı resim örneklerinerastlanır. ç mekan resimleri, özellikle 17.yüzyıl Hollanda'sında ve 19. yüzyıl Fransızresminde yaygın örnekleriyle karşımıza çıkar. Günlük yaşam sahnelerinin konu olarakele alındığı resimlerde, iç mekanın betimlenmesiyle beraber, yaşamın çeşitli anlarınıyansıtan ev içleri de, başlı başına sanatçı için önemli bir anlatım aracına dönüşür.Ayrıca ev yaşamını konu alan resimler, dönemin sanatı içinde yer alırken, çağıbelgeleme özelliği de gösterir. Kişinin kendi beğenileri ve ihtiyacına göreşekillendirdiği mekan bir anlamda o insanı yansıtan ayna görevini üstlenirken, içerisiiçin düşünülmüş her seçim dünyayı nasıl yaşadığımızın da bir göstergesi olarakkarşımıza çıkar.Uygulama çalışmalarında fotoğraflarla belirlenen bir ?ev içindeki? yaşamsalunsurlarının varlığı, mekanın geometrik yapısı, yatay-dikey karşıtlıkları, nesnelerinbiçim, renk, doku etkileri, farklı malzeme ve tekniklerle (tuval, yağlıboya, kuru pastel,desen, kolaj, glasi,) resmedilmiş ve analizleri yapılmıştır. ABSTRACTIn the art of painting, subject matter has always been an inevitable source for capturingthe viewpoint of an artist. Artist defines the subject theoretically in the earliest phases of aproduction process and it does not make any difference if the painting is figurative or abstract.But in the history of art in many periods, artists did not have freedom to define thesubjects of their paintings as the demands of art patrons were more decisive. On the other hand inmodern art preferences of the artists are indisputable. As a result of this freedom in subject matterartists have begun to deal with more natural and intimate subjects like domestic interiors. Ininterior paintings the environment is the main pictorial element with the details and decorativeobjects in perspective. This features of the interior paintings have given rise to naturalism andrealism in these paintings.In the seventeenth century, interiors have been painted within the genre paintings of dailylife. Interiors were common especially in the seventeenth century Dutch painting and nineteenthcentury French painting. In consequence of genre paintings with interiors, domestic interiorsreflecting the different aspects of life, have becomen an independent way of expression for theartists. These paintings of domestic life and environment are also the documents of their times.The taste and needs of a person give a form to an interior. Every personal choice for aninterior is indicating the life style of a person.Through the practical works, beings of lively features should be painted and analyzed bythe geometric structure of the space, contrasts of horizontal and vertical lines, shape, color andtexture effects of the objects and by using different materials and techniques like canvas, oil,pastel, design, collage etcâ¦
Collections