Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya ünitelerinden Türkiye` mizin öğretiminde işbirlikli yöntem destekli çoklu zeka kuramının erişiye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ?Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya ünitelerinden ?Türkiye'miz?inöğretiminde işbirlikli yöntem destekli çoklu zeka kuramının erişiye etkisi?niaraştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ?öntest sontest kontrol gruplu desen?kullanılmıştır.Uygulama çalışması 2005-2006 eğitim öğretim yılının II. dönemindeÇanakkale ili Merkez ilçedeki Vali Fahrettin Akkutlu İlköğretim Okulundayapılmıştır. Bu okulda 6. sınıf düzeyinde eğitim öğretim gören 60 öğrenciden 6-Aşubesindeki 32 kişi deney grubunu; 6-B şubesindeki 28 kişi ise kontrol grubunuoluşturmuştur.Deney grubuna işbirlikli yöntem destekli çoklu zeka kuramı; kontrolgrubuna ise, geleneksel anlayışa dayalı ders anlatımı uygulanmıştır. Veriler, ?KişiselBilgi Formu?, ?Çoklu Zeka Alanları Belirleme Ölçeği? ve ?Başarı Testi? kullanılaraktoplanmıştır.Çalışma sonucunda deney grubu öğrencilerinin öntest puan ortalaması 21.81± 3.30 iken, sontest puan ortalaması 32.00 ± 4.60 olarak bulunmuştur. Kontrol grubuöğrencilerin ise, öntest puan ortalaması 21.78 ± 4.58 iken, sontest puan ortalaması24.03 ± 6.08 olarak bulunmuştur. İki grubun sontest puan ortalamaları arasındayapılan analizde bu farkın deney grubu lehine ileri düzeyde anlamlı olduğusaptanmıştır (p<0.01).Grupların kalıcılık testi ortalaması ise, deney grubundaki öğrenciler için32.87 ± 4.47, kontrol grubundaki öğrenciler için 24.82 ± 4.51 olarak bulunmuştur.Yapılan istatistiksel analizde bu farkın da deney grubu lehine ileri düzeyde anlamlıolduğu göstermiştir (p<0.01).Çalışma sonucunda elde edilen bulgular, çalışma öncesinde deney vekontrol gruplarının ön test puanları arasında bir fark bulunmadığını göstermektedir.Girişimin ardından ise, sontest ve kalıcılık testi puan ortalamaları açısından deneygrubu lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Bu sonuçlar, yapılan deneysel çalışmanınbaşarılı olduğunu kanıtlamaktadır. This study has been carried out to research the effects of multipleintelligences theory supported with cooperative learning on achievement in teachingthe unit ?Our Turkey? of the geography lesson which is one of the 6th grade socialsciences lessons. In the study, ?pre-test post-test control group pattern? has beenused.The practice study has been carried out at Vali Fahrettin Akkutlu PrimarySchool in Çanakkale in the second term of 2005-2006 education periods. At thisschool, over 60 students educated in the 6th grade, 32 students in 6/A class haveconstituted of the experiment group whereas 28 students in 6/B class haveconstituted of the control group.Multiple intelligences theory supported with cooperative learning wasapplied in the experiment group, whereas the control group has been taught in thetraditional methods. Data have been collected with ?Personal Data Form?, ?MultipleIntelligences Domain Determination Scale? and ?Achievement Test?.At the end of the study, whereas the average of the pre-test scores of thestudents in the experiment group was 21.81 ± 3.30, their post-test average has beenfound as 32.00 ± 4.60. As for the control group, while average of pre-test scores was21.78 ± 4.58, their post-test average has been found as 24.03 ± 4.58. Through theanalysis of the averages of both groups? post-test scores, it has been determined thatthis difference is significantly meaningful in the favour of experiment group at anadvanced level (p<0.01).As for the averages of permanence test scores, it was 32.87 ± 4.47 forexperiment group, whereas it was 24.82 ± 4.51 for the control group. After thestatistical analysis, it has been concluded that this difference is also significantlymeaningful in the favour of experiment group at an advanced level (p<0.01).Findings obtained at the end of the research indicate that there was nodifference between pre-test scores of the control and the experiment groups prior tothe study. After the practice, there found meaningful differences in the favour ofexperiment group in the light of the averages of the post-test scores and thepermanence test scores. These results prove that the experimental study is successful.
Collections