İlköğretim müfettişlerinin rehberlik görevlerini yerine getirme düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim sürecinin bir öğesi olan rehberlik, karara giden yoldaki danışımhizmetleri olarak tanımlanabilir. Okul çalışanlarının çevreye, yeni atananların göreveuyumu, kendi kendilerini yetiştirmeleri; öğrencileri tanıma, araç-gereç kullanma,ders işleme, değerlendirme gibi öğretimle ilgili konularda ve okul çevre ilişkileri,öğrenci rehberliği, sınıf öğretmenliği, eğitsel kol çalışmaları gibi eğitimle ilgilikonularda her türlü yol gösterme ve yardımcı olma hizmetleri, müfettişin rehberlikve yardım rolleri içindedir.Bu araştırmada, İlköğretim müfettişlerinin, ilköğretim okulu yönetici veöğretmenlerinin görüşlerine göre rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeylerinitespit etmek amacıyla şu sorulara yanıt aranmıştır: 1. İlköğretim müfettişlerininrehberlik görevlerini yerine getirme yeterlilikleri konusunda; a) ilköğretim okuluyöneticilerinin, b) sınıf öğretmenlerinin c) ilköğretim okulu dal öğretmenleriningörüşleri nelerdir? 2. İlköğretim denetçilerinin rehberlik görevlerini yerine getirmeyeterlilikleri konusunda ilköğretim okulu, a) okul yöneticileri, b) sınıf öğretmenleri,c) dal öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı bir fark var mıdır? 3. İlköğretimmüfettişlerinin rehberlik görevlerini yerine getirme yeterlilikleri konusundailköğretim okulu, okul yöneticileri, sınıf öğretmenleri ve dal öğretmenleriningörüşleri arasında; a) görev yaptıkları yerleşim birimine göre, b) cinsiyetlerine göreve c) meslek kıdemlerine göre, anlamlı bir fark var mıdır?Tarama modeline dayalı olarak desenlenen çalışmada, İlköğretimMüfettişlerinin yöneticilere göre ? fiziki durum?, ?eğitim öğretim durumu?, ? büroişleri?, ?yönetim-çevre ilişkileri? ile ?mesleki gelişim? konusundaki rehberlikgörevlerini ?çok? düzeyde gerçekleştirdikleri bulunmuştur. İlköğretim müfettişlerinin?dersliklerin eğitim öğretime hazırlanması? yönündeki rehberlik rollerini, merkezdeçalışan ve kadın öğretmenler ?az,, ?yönetim-çevre ilişkileri ve mesleki gelişim? ileilgili rehberlik rollerini yerine getirme düzeyleri merkezde çalışan ve kadınöğretmenlerin görüşlerine göre ?çok? bulunmuş olup görüşler arasında anlamlıfarklar ortaya çıkmıştır. As a structure of education guidance, can be described as the seruicesin going to the decision. The services of helping to the school workers to theenvironment, to the teachers, to understand the pupils, using the tools in schools,teaching methods in lessons, the pupils guidance, class teacher are in the roles andguidance of the inspector. Taking help before the guidance and help to the teachersinstead of giving advise can be more effective for the inspector.In this investigation the aim of inspector to recognise the levels of the worksof the teachers and and the masters in primary schools are;1. What are the taughts of a) The branch teachers, b) class teachers, c)masters abaut the capacity of the inspectors in guidance? 2. Are there disctrictdifferences of the taughts of a) school masters, b) class teachers, c) branch teachersin the capacity of the inspectors in guidance? 3. Is there also a meaningful differenceof the taughts of a) school masters, class teachers and branch teachers working intheir schools, b) their sex c) their levels of teaching in the capacity of the inspectorsin guidance?According to the scanning model figured by this work, it is found that theinspectors realizes their job ?very good? about the physical structure of the school,education teaching and measurement, office works, mastering, educating themselvesand also the school masters realizes their job ?very much? about the inspectors dutyabout ?physical appereance?, ?education, teaching and measurament?. According tothe sex of teachers and the place they work for; the inspectors find that the femaleteachers do their jobs ?very bad? about getting the classes ready for the educationand teaching. According to the toughts of female teachers they find that theinspectors do their jobs ?very good? about the relationship between the masteringand envoriment. But there are meaninfull differences between these taughts.
Collections