İlköğretim matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı, 2004 lköğretim (1-5. Sınıflar) Matematik ÖğretimProgramı'nın uygulanması hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek,belirlenen görüşlere dayalı olarak programı değerlendirmektir. Bunun için, 2005-2006 öğretim yılı bahar dönemi ile 2006-2007 öğretim yılı güz dönemindeÇanakkale, Edirne ve Eskişehir il merkezlerindeki ilköğretim okullarında araştırmayapılmıştır.Araştırma betimsel nitelikte olup, araştırmayla ilgili veriler tarama yoluylatoplanmıştır. Bu nedenle, programın kazanım, içerik, öğretme- öğrenme süreci vedeğerlendirme öğelerine ilişkin veri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmadalköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'nın değerlendirilmesi için sınıföğretmenlerinden gerekli olan verileri toplamak amacıyla ölçek hazırlanmıştırHazırlanan ölçek farklı üniversitelerde bulunan eğitim programları alanındaçalışan öğretim üyelerine gönderilmiş ve öneriler doğrultusunda yenidendüzenlenmiştir. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla araştırma örneklemidışında kalan gruplara uygulanarak, verilen cevaplarla güvenirlik katsayısıhesaplanmıştır. Uzman görüşü alındıktan sonra gerekli görülen maddelerin ölçektençıkarılması ile ölçek uygulamaya hazır hale getirilmiştir. Hazırlanan ölçek,Çanakkale, Edirne ve Eskişehir il merkezlerinde görev yapan 459 sınıf öğretmenineuygulanmıştır.Ölçek yoluyla toplanan veriler; frekans ve yüzde hesaplamaları ile analizedilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri arasında; görevli oldukları il, eğitim durumu,lisansüstü eğitim, meslekteki hizmet yılı, okutulan sınıf düzeyi ve yeni programayönelik hizmet içi eğitim alma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir fark olupolmadığı, istatistiksel testler ile sınanmıştır. Elde edilen bulgular, tablolar halindesunularak yorumlanmıştır.Ulaşılan bulgulara dayalı olarak, sınıf öğretmenlerinin 2004 lköğretim (1-5.Sınıflar) Matematik Dersi Öğretim Programının; kazanım ve içerik öğelerine ilişkingörüşleri arasında mesleki deneyim, eğitim durumu, görev yapılan il ve lisansüstüeğitim değişkenlerine göre farklılık bulunmazken, okutulan sınıf düzeyi ve hizmetiçi eğitim değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Programın öğrenme-öğretme sürecine ilişkin öğretmen görüşleri arasında, meslek deneyimi, eğitimdurumu, görev yapılan il, sınıf düzeyi, hizmet içi eğitim ve lisansüstü eğitim durumudeğişkenlerine göre farklılık bulunmadığı, programın değerlendirme öğesine ilişkinolarak ise sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin, görev yapılan il ile hizmet içi eğitimalma değişkenleri açısından farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. The general purpose of the research is to determine views of class teachersabout the practice of 2004 Primary Education (1st.-5th. Classes) MathematicsTeaching Program and to evaluate the program related to the views determined. So,research has been made at secondary schools in the city centers of Çanakkale,Edirne ve Eskişehir.Research is in descriptive property and data related with the research havebeen collected by scanning. Therefore data collection implement has been improvedconcerning acquirement, content, teaching-learning process and evaluationcomponents of program. Measure has been prepared for the purpose of collectingdata which are essential from class teachers for the evaluation of Primary EducationMathematics Teaching Program at research.Prepared measure has been sent to instructors who study in educationprogram field based at different universities and has been rearranged towardssuggestions. Coefficient reliability has been calculated with the answers given byapplying to the groups excluded in research sampling for determining the structurevalidity of measure. After taking the expert view, measure has been ready toapplication with reduction of items seen necessary. Prepared measure has beenapplied to 459 class teachers who serve at the city centers of Çanakkale, Edirne andEskişehir.Data collected by measure have been analyzed with frequency and percentcalculation. It has been examined with statistical tests whether there is a significantdistinction according to variables of which city they served, educational level,master program, service year in profession, educated class level, and the situation ofin service training intended to new program among the teachers? view. Evidenceobtained has been interpreted by presenting as charts.Related to the evidence reached, while no difference has been foundaccording to variables of professional experience, educational level, province atwhich is served and master program among views of class teachers related toacquirement and content components of 2004 Primary Education (1st.-5th. Classes)Mathematics Teaching Program, it has been found significant difference accordingto the variables of educated class level and in service training. It has been reached toconclusions that views of class teachers differentiated related to evaluationcomponent of program in point of variables in service training and province servicedand that no difference was found according to the variables of situation ofprofessional experience, educational level, province at which is served, class level,in service training and master program among the teachers? view related to learning-teaching process of the program.
Collections