Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzel, Tülay
dc.contributor.authorAkgündüz, Yilmaz
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:06Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:06Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607994
dc.description.abstractBirçok rakip isletme ile aynı pazarı paylasan otel isletmelerinin rekabetüstünlügü saglamaları ve sagladıkları bu rekabet üstünlüklerini devam ettirmelerihizmet kalitesi, maliyet ve bilgi-teknoloji gibi rekabet gücü unsurlarını ellerindebulundurmalarına baglıdır. Aynı zamanda isletmenin faktör ve talep kosulları, baglıve destek endüstrileri, uyguladıkları stratejiler ve devletin piyasadaki rolü de otelisletmelerinin rekabet üstünlügü saglamalarında önemli olan diger faktörler arasındayer almaktadır. Bu arastırmayla, otel isletmelerinin rekabetten etkilenme durumlarıtespit edilerek, otel isletmelerinin rekabet dönemlerinde uyguladıkları rekabetstratejileri belirlenmeye çalısılmıstır.
dc.description.abstractHotel management businesses which have to share the same market withnumerous rivals can take advantage of the quality of service that they offer, costs,and information technologies in order to establish leadership in the market, to gaincompetitive advantage over rival companies and maintain it. Other factors that playan important role in establishing leadership in the market are related to the demandsof the business, industries that support the business, the strategies that businessowners use and the place of the government in the market. This study aimed todetermine the competitive strategy types that businesses use in periods ofcompetition by means of determining how they are affected by competition.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinin uyguladıkları rekabet stratejileri : İstanbul`da faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmeleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe competition strategies used by hotel managements : An investigation into five star hotels in İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmStrategic management
dc.identifier.yokid9004565
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220517
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess